Gå til innhold

Alkohol og metformin= NEI ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt forbudt å nyte alkohol når man bruker metformin?Har hørt at man ikke skal ta alkohol når man går på metformin.

Da kan man jo aldri ta en drink eller ta en fest(?)

Lurer veldig,er invitert på fest og er ikke noe artig å sitte klinkke edru der da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har aldri jeg hørt om, jeg har pcos og har gått på metformin i mange år nå, å ja... jeg har drukket alkohol også, og jeg lever enda.... :=)

Skrevet

metformin og alkohol er det forskjellige meninger om.

Nå drikker jeg ikke, så jeg har ingen erfaring selv, men fastlegen hadde aldri hørt om dette.

Har hørt fra noen få at metforminen påvirker måten de tåler alkohol på, dvs at de tåler mye mindre enn før.

Man får prøve seg frem antar jeg.

Skrevet

alkohol på metformin = nei pga fare for økt melkesyre produksjon. Jeg vet om folk som drikker på metformin og ingenting skjer. Jeg pleide å ta et glass vin i ny og ne, og jeg var så uheldig å få melkesyreforgiftning. Dette kan være dødelig så ikke noe å spøke med. Det har resultert i at jeg aldri mere kan gå på metformin :-( Og jeg har ikke klart å bli gravid igjen siden jeg slutta på det, så jeg er veldig lei meg for dette. Dette er individuelt så klart, mulig du tilhører den gruppen som kan drikke, men tar du sjangsen? Jeg anbefaler det virkelig ikke...

• 2 uker senere...
Skrevet

Melkesyreforgiftning hørtes skummelt og fælt ut:-(

Fikk du det bare pga noen glass vin i ny og ne(i kombinasjonen med fast bruk av metformin)?Hva skjer egentlig under en slik forgiftning?

Jeg tok meg en fest og det gikk fint...kjente ikke noe forverring i forhold til andre ganger jeg har tatt en fest.

Ille at du ikke har blitt gravid igjen,skjønner at dette er veldig leit.

Ingenting annet du kan prøve?

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg var på fest med jobben etter at jeg nylig har begynt med metformin..drakk ingenting pga det, og nå tror jo alle at jeg er gravid!!! Utrolig kjedelig, siden det er det jeg så gjerne vil!! Og så er jeg jo kvalm pga medisinen, så de får jo "bekrefta" mistanken om graviditet når jeg hele tiden driver og er kvalm..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...