Gå til innhold

Bekhterevs sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har fått påvist bekhterevs sykdom og har en masse spørsmål og tanker som surrer. Det har selvsagt jeg også. Er det noen her som har denne sykdommen eller som har sambo/kjæreste/ektefelle med sykdommen? Er en hel del om dette på nettet, men jeg er interessert i å vite hvordan man lever med en som har sykdommen.

Vet det er forskjellige grader av sykdommen, men smerter har en bekhterevs pasient. Hvordan fungerer hverdagen, hvordan lever dere?

Veldig glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei! Min bror har bechterev, han fikk det påvist når han var 18 år, nå er han 35 år og fungerer forsåvidt bra i hverdagen. Han har ikke kunnet jobbe fullt på en del år, men har en ordning der han kommer på jobb når han er i form og at arbeidsgiver da får støtte fra NAV. Han må bruke smertestillende for å fungere, men han har sluppet noe særlig muskelsvinn så langt. Han har fått to nydelige barn så langt og har en flott kjæreste som støtter ham, og det trengs når det butter imot. Som alle andre har han tunge dager innimellom, men tror en positiv innstilling er veldig viktig. Han har ikke den mest alvorlige graden av sykdommen, så han har det under omstendighetene bra. Vet ikke om dette var til særlig hjelp, satser på at det er andre som også kan dele sine erfaringer. Håper det går bra med deg og mannen din;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...