Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Har nå en gutt på snart 10 uker.. Har fra begynnelsen av hatt mye melk, mye pga stadig pumping pga brystbetennelse.. På dagtid ammer jeg ett og ett bryst.. da han metter seg fint med det ene. Problemet er at jeg på kvelden føler at puppene blir så fort fulle, spesielt på natten. Synes ikke det er så kjekt med firkantpupper og lekkasje. Vil dette gå seg mer til etterhvert ?? Skulle ønske jeg slapp at puppene fylles til randen.. Eksempelvis ammer jeg gutten min i 19 tiden.. han kan da gjerne sove til alt fra 22-00. Som oftest dier han kun på ene brystet. Det vil si at det kan gå maaange timer til brystet blir tømt, og det er jo klart det blir fullt da.. Noen med tips eller lignende erfaring?? Håper dere tar dere tid til å svare da
AmExx Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Har samme erfaring som deg. bb pga for mye melk. Det finnes en tråd med noen sider som gir tips til hvordan få ned melkemengden, skal se om jeg finner den og dytter den opp. Det som hjalp meg med å få ned mengden var å pumpe eller håndmelke i kun 30 sekunder på hver pupp når sprengen var for ubehagelig. Nå man melker så kort tid så rekker ikke hormonene å sette i gang produksjonen, eller noe i den duren. Etter noen dager var mengden betraktelig redusert på natta, som var den verste. Jenta mi er nå 3,5 mnd, og det er kun de tre siste ukene hun har klart å spise fra begge bryst. Så mest sannsynlig vil det nok gå seg til! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Har sett litt på den linken om å få ned melkeproduksjonen på ammehjelpen.no - har du fulgt den ?? Satser jo på at gutten min vil spise mer etterhvert Synes bare det er så ubehagelig at det skal gå så kort tid etter ammingen, at brystet fylles og blir mer eller mindre hardt. Opplever spesielt sent på kvelden og natten, at gjerne ene brystet er svært sprengt og klumpete. Dette fordi barnet bare tar ett og ett bryst. Dette er jo ikke så braa.. har allerede hatt brystbetennelse og overfylte bryst gjør i allefall slik at jeg ikke kan tilby begge, da han blir mett før brystet kjennes tømt ut. Det skal visst ikke være så enkelt dette, sukk Takk for tilbakemeldingen..
AmExx Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/138427523 Her ligger linker til noen tips. Ja, jeg forstår frustrasjonen din såå godt, for jeg hadde det akkurat sånn som du. For mye melk førte til tette melkeganger som igjen førte til betennelse. Og det er ikke noe kjekt å få! Men det jeg gjorde var som sagt å pumpe ut 30 sekunder på hver pupp, fikk da ut 80 ml totalt, så jeg hadde mye melk!! Dette skal jo gå seg til etterhvert, etterspørsel skal jo regulere mengden, men for noen tar det tid... Det var veldig fristende å pumpe ut mere, for jeg følte enda spreng da, men etter noen døgn var mengden blitt mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå