rosered Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Blir litt oppgitt av all denna gulpinga merker jeg... Snuppa er 3 1/2 mnd og får bare mm, men virker som hun gulper opp det meste av maten igjen (hun legger bra på seg da, så gjør nok ikke det)... Hun gulper masse sammen med rapen etter maten, og fortsetter å gulpe litt nå og da helt til neste måltid.. Noen som har noe tips og råd for at gulpingen kan reduseres...
en deilig gutt:) Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Prøv å la henne ligge i ro ved puppen litt etter amming. Istdenfor å løfte henne opp for å rape med en gang. Det hjalp på gutten min. Nå gulper han mye mindre.
tvilling mamma 77 Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 har ikke noe råd, mi jente er et år nå å gulper ennå... håper selv det tar slutt snart, he he...
AmExx Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg og har gulpejente. Gulper selv om hun er sulten og snart skal ha pupp... Men rapingen gjør vi stående. Løfter hun opp bare, så kommer rapen fort. Så og si alltid med gulp, men ikke så masse lengre. Hun står lett i fanget mitt, er også 3,5 mnd. Legger henne aldri over skuldra eller sånn at hun får press på magen! Det hjelper også å legge henne på sin venstre side i litt oppoverbakke. Da kommer magesekken øverst.
Sikori Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Vi hadde samme problem med lillemann. Det ble betraktlig mindre gulp da jeg kuttet ut melke- og syreholdig drikke og mat i tillegg til alt som gir luft (kål, erter mv). Av syreholdig kan nevnes kaffe, te, brus, samt det meste av frukt (banan er ok), tomat +++. Det er en smule utfordrende da det ikke er så mye igjen å få i seg... Men forsøk gjerne en slik diett tre-fire dager. Pass på å spise grønne grønnsaker og kornmat (grovbrød) for å kalsium og jern. Jeg tar kalsiumtilskudd og vitamin D (tran). Hvis det funker, begynn og spis litt etter litt produkter med behandlet melk som ost og yoghurt, og etterhvert syreholdige produkter i små mengder. Konsulter gjerne også HS hvis det funker for å sikre forsvarlig diett. Resultatet hos lillemann er langt flere "tørre rap" og hvis det kommer gulp er det betydelig mindre mengde! Så nå vi slipper å vaske sofatrekket hver uke :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå