Gå til innhold

hvor ofte ammer dere ii starten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 1,5 uke. Føler at han spiser veldig ofte... noen ganger spiser han fra ene puppen, så er han mett og sovner, men våkner etter kanskje 20 min og vil ha andre puppen. ellers kan det gå 1 time eller mere.... veldig opp og ned.

er det greit å gi dem mat så ofte de vil når de er så små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en liten glupsk en - min filosofi var - gi poden så mye han bare vil ha!! :) 90% av de tre første månedene tror jeg at jeg brukte på amming;) Og det artigste av alt er at alle sa at det kom til å bli vanskelig å innføre fast føde - den gang ei:) Junior er 6 1/2 mnd og har fire måltider med fast føde i døgnet - og han er minimalt interessert i pupp. Så mitt råd er - hvis du synes det er ok - og du orker - gi han når han vil ha:)

Skrevet

De første mnd ammet jeg ca. 16 ganger i døgnet. Nå er vi nede i 9 ganger og hun er 6 mnd.

Skrevet

Hele tiden :-)

Jeg gav min nesten en gang i timen i begynnelsen, positivt for melkeproduksjonen.

Kan ikke nekte et baby mat, tenkte jeg. La babyen få når den vil, da opparbeider du tillit, og vet at maten kommer ved behov.

Jeg lover at det blir sjeldnere etterhvert

Skrevet

Hei!

Det er lurt å la han styre spisingen selv, så lenge du orker selvfølgelig :) Det er viktig for melkeproduksjonen. Jeg lover at det roer seg etterhvert!!

Skrevet

det gikk i pumping, amming, flasking osv døgnet rundt for våre pre-og dysmature i starten. Nå er det nede i 5-6 ganger i døgnet omtrent er snart 7 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...