Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags søvnrutiner har dere med deres 2 mnd gamle baby? Bare lurer...

Her legges lillegutt samtidig som meg, i 22-23 tiden. Vi går på badet, vasker han, skifter bleie og tar på pysjen, så ammes han i søvn. Han ligger på en ammemadrass i dobbeltsenga, har ikke begynt å legge han i egen seng ennå fordi jeg som regel sovner mens jeg ammer.

Når begynner man å legge barna tidligere om kvelden? Savner å ha litt fritid på kvelden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her legger seg i 19-20 tiden. Tar enten kveldsstellet på henne først ( i 18.45 tiden), også legger henne, eller jeg tar kveldsstellet på 2-åringen og legger han først. Kommer helt an på hvor trøtt snuppa er egentlig. Hun får mme, men legges i våken tilstand. Får da smokk og jeg sitter der til hun sovner. I dag sovnet hun 3 sek etter at hun traff madrassen, ganske så behagelig.

Når 2-åringen var 2 mnd. la han seg kl. 21. Var vel rundt 4 mnd. når han la seg kl. 19. Så snuppa begynte tidlig med å ville legge seg såpass tidlig.

Skrevet

Phillip legges mellom 20-21.. kan sikkert legges tidligere men far i huset kommer av og til ikke hjem før kl 19 fra jobb så da vil han gjerne ha litt kos med han før han tar natta..

da gir jeg han mat i stuen og så steller vi han og koser litt på stellebordet.. før eg gir han litt til mat i sengen min og så legger eg han.. han sovner sjeldent når eg ammer så når han e helt mett, legger eg han nedi sengen og synger "når trollmor har lagt sine 11 osv" og så forlater eg rommet og han ligger no våken litt... ser inn av og til og hører beveglser.. av og til mister han smokken og da sier han i fra me små klynk.. da får han den igjen uten at eg sier noen ting.. og så går eg ut igjen..

han får igjen mat i 3-4-5 tiden.. så eg er fornøyd med det da han sovner igjen til 8-9;)

Skrevet

Å, dere er heldige. Jenta mi sovner ikke før 00-01 hun, og da har det vært skrik og skrål helt siden kl. 17. Virker som om hun er overtrøtt. Det jeg lurer på da er hvordan dagsrutinene deres er? Sover de lite om dagen?

Skrevet

Nei jeg merket for en stund siden at jeg synest Phillip var så enormt mye sur og gretten om dagen.og umulig å få til å sove hvis han var begynt å bli sur... og da leste eg at de sku sove mye mer enn han fikk til av seg selv,, at han ikke skulle vere våken i mer enn to timer uten å sove, ikke så mye men hvertfall litt,,, så jeg begynte uten at han viste han var trøtt å legge han ned i sengen han bruker om dagen, for at han skulle få sove litt... så han kunne få roet seg ned og etter hvert kubbe...

før la eg han aldri før eg såg at han var trøtt og da ble han ofte overtrøtt før han sovnet, og da var det umulig å få han til å sove og bare ble skriking.... de merker jo ikke at de blir trøtt og må sove- de kjenner bare at de blir godt urolig i kroppen... derfor skriking..

så eg begynte legge han ned før han blir trøtt... etter at eg begynte dette har eg fått verdens snilleste godgutt.. før var han litt opp pg ned godgutt;)

Skrevet

Jeg skjønner nå at jeg kan begynne å legge han litt tidligere på kvelden. Det blir jo spennede, han har aldri sovnet av seg selv i sin egen seng på kvelden før, men det er på tide å få inn litt normale rutier. Noen som har noen tips mtp å venne han å sovner av seg selv? Jeg er ikke så glad i Ferber...

Skrevet

Snasken: Vi gjør det akkurat likt ;) Lillegutt her legger seg med oss, har prøvd x antall ganger å legge han tidligere på kvelden, men han vil liksom ikke søvne før mellom 22-23.. Tror det er noe som går over etterhvert..

Vi gjør iallefall helt likt, vittig da jeg leste innlegget ditt. Savner å ha litt fritid på kvelden her også, men de sier at barna kommer inn i rutinene etterhvert og blir trøttere og trøttere på kveldene, så vi får bare vente å se.. ;)

Skrevet

min er 7 uker. Og han tar ikke natta før mellom tolv-halv et. Slår aldri feil

Er kjempetrøtt par timer før, men legger jeg han våkner han og sutrer..Går likssom ikke an å legge han før tolv-halv et.

Snodige greier :)

Men det blir vel bedre etter hver som han blir gamlere:)

Skrevet

Vi har det også likt. Det er ikke snakk om at hun sovner uten puppen og hun liker IKKE å ligge i sin egen seng eller vugga på stua. :P Hehe.. Hun bruker ikke smokk, så hun har jo ikke noe å "kose seg med" når hun ikke ammes.

Jeg føler at hun ikke liker senga fordi hun da ikke får fulgt med fram til hun sovner. Jeg skal derfor forsøke et riks fra helsesøster om å prøve å vugge henne til søvn i vippestolen. Det blir fra i dag. :P Ellers ammes hun til søvn rundt kl 2400, våkner til amming kl 0700 når pappan står opp og så sover hun stort sett igjen til kl 1000. Hun sover veldig lite på dagen.

Skrevet

Maja er bare 6 uker enda, men hun er umulig å få i seng før 23-24, da ammer jeg henne i søvn, så våkner hun en gang eller to på natten og er sulten, så står vi opp i 9-tiden. Hun sover bare noen timer på dagen stort sett...

I går prøvde jeg å smokke henne i søvn, veldig vanskelig siden hun egentlig ikke liker smokk. Jeg fikk henne til å sovne med smokken, men hun våknet hele tiden etter noen få sekunder, så til slutt måtte jeg kapitulere og amme henne i søvn, da sovnet hun med en gang.

Jeg har veldig lyst til å legge henne tidligere på kvelden, men det går ikke enda...

Skrevet

Vesla er 2 mnd og 1 uke.

Hun legger seg 19 - 19.30. Men før det ammer henne, gir rund 100ml mm som jeg har pumpet om morgene, og ammer henne litt til for at hun skal være god og mett.

Mannen tar henne med opp for kveldsstellet, llegger henne ned, sier god natt og hun finner søvnen selv.

Sover til 7 - 8 dagen etter.

Noen ganger våkner hun i 5tiden for et par super melk, men sovner da med en gang igjen og sover til 8.30 - 9.30

Deilig.

Det store gjennombruddet kom da hun flyttet på eget rom for et par uker siden. Før det sovnet hun ikke før rundt midnatt og skulle minst ha et par måltider om natten.

Skrevet

Min sønn er nå 2mnd, og det er først de siste 2 ukene vi har lagt ham tidligere. Og for en forskjell! Han er smørblid på dagtid, og sover alt mellom 4-7 timer. Aldri mer enn 3timer i strekk. Tar kveldsstellet mellom 19-19.30. Bader før han får mat i rolige omgivelser med dempet belysning. Han får ikke sove mellom 17.00 og kveldsstellet. Nå sovner han mellom 20.00 og 21.30, og kan sove mellom 5-7 timer, spise litt, og sove mellom 3-5timer til.

Skrevet

Lillegutt har nå begynt så smått å legge seg ved 20 tiden. som på dagtid blir han trøtt halvannen time etter mat. lurer fælt på om dette kommer til å ødelegge leggesituasjon i kveld. han har sovnet igjen nå, og det er et par timer til legging.. spendt!

Det har vært vanskelig å se de tidligere kveldene...

er det noen andre som har det slik, og hvordan er dette i forhold til leggingen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...