cgirl Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Hei alle sammen. Fikk negativ svar på tredje icsi forsøk nå i september - dvs. etter to vanlig forsøk og ett fryseforsøk. Vi har prøvd å bli gravide i 2 og ett halvt år - og jeg lurer på om det er mange her som plutselig bare har blitt gravid med naturmetoden etter flere år med prøving. Har gitt helt opp her-og ivertfall å bli gravid via naturmetoden. Skal igang med nytt forsøk nå i oktober. Sukk... Mvh
MK73 Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Heisan! Tja, det er ikke mange som plutselig har blitt gravide på vanlig vis - men det er noen, og flere enn man skulle tro :-) Det kommer jo også mye an på hva slags diagnose man har... Lykke til med neste forsøk!
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Hei cgirl Alt kan skje, var jo nettopp en som skrev her inne at hun fikk positiv test i dag. Av seg selv... Men selvfølgelig er det veldig avhengig av hvilken diagnose en har. Og siden det er icsi dere bruker, er det vel kvaliteten på sæden som er grunnen? Har en venninne som fikk en sønn ved icsi, og plutselig kom det en gutt til 5 år etter. Og de hadde fått beskjed at det var umulig. Så ting kan skje mot alle odds. Skjønner at du ser litt mørkt på ting akkurat nå. Er jo så full av hormoner og spenning at det gjør vondt når en ikke får betalt for innsatsen. Men kanskje det er nettopp nå i oktober som det skal lykkes for dere. Jeg krysser fingrer og tær.... Klem )
cgirl Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2008 Takk for svar. Får satse på at den sitter neste gang. Det hjelper veldig å få høre historer med en happy ending! Masse lykke til til dere andre også! :-) Mvh
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 jeg fikk i beskjed for 4 år siden at jeg kom ikek til å bli mor uansett hva behandling jeg fikk. det skulle være helt umulig. 2 år etter klarte vi det ved hjelp av akupunktur og pergotime. Nå prøver vi igjen og håper at ett lite mirakel kan skje igjen
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 11års prøving, 4 ivf og skulle igang med vårt 5 forsøk så satt spiren på egenhånd .o))) mirakel sier jeg og mirakel sier legen. Jeg hadde tette eggledere og endo men så tette kan de kanskje ikke ha vært hihi.. Lykke lykke til, ikke gi deg!!!!!!!!!!
finetine Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 Etter 3 IVF ble sjefen min gravid av seg selv. Etter hennes mening pga akupunktur, vitaminer og null sukker i maten og null kaffe. Både hun og samboeren tok fulgte dette opplegget. Det var han som hadde "dårlige svømmere", og legene hadde sagt at det fantes ingen vitenskaplig mulighet for at de noensinne kunne bli gravide.................... Nå har hun to skjønne jenter:o). Godt å se at mirakler kan skje.......................
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 Hei og lykke til nå i oktober! Vi ble foreldre i 2004 etter å ha prøvd div div siden 99/00. Har vært gjennom min dose hormoner for å si det sånn. Og tanken på søskenforsøk har aldri streifet meg etter alt vi har gått gjennom. Men så skjedde det et lite mirakel her i sommer, og nå er jeg over 16 uker på vei med nr 2... Ser du har hatt icsi, mens jeg har "bare"pcos og fått vanlig ivf. En liten detalj må kanskje nevnes: Gikk ned 20 kg fra januar til juni, og det kan ha hatt litt og si for at vi fikk det til på egenhånd. I allefall har legene sagt det i mange år, uten at jeg har gått sånn 110% inn for å gå ned i vekt. Uansett: stå på, jeg sender massevis med gode ønsker!!
cgirl Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. oktober 2008 Takk for alle svar. Ble plutselig litt mer optimistisk her! Jeg har satt typen min på en vitaminkur bestående av c vitamin, sink selen og mye mer. Noen som vet om en spesiell vitaminbombe som anfebales til damene? Og er det slik at man anbefales å ikke drikke kaffe eller cola når man prøver å bli gravid? Er veeldig glad i begge deler...:-) Mvh
MK73 Skrevet 10. oktober 2008 #10 Skrevet 10. oktober 2008 Store mengder koffein er ikke gunstig mhp å bli gravid eller å holde på en graviditet, så det kommer jo an på hvor mye du faktisk drikker...
sol m to prinser:-) Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 Hallo! Vi ble gravide på egenhånd etter 8 prøverørsfosøk (4 ordinære IVF og 4 frys). Etter mange år fant legene ut at jeg har PCOS, så jeg gikk på metformin da jeg ble gravid. Ventet på frysforsøk. Vi hadde ikke brukt prevensjon på 12 år, så dette var virkelig et under. Vår lille prins er nå 6 mnd, og helt nydelig. Det var et langt og psykisk slitsomt svangerskap, men fikk god oppfølging av legene. Ønsker deg lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå