Gå til innhold

Hjelp, han liker ikke soyamelken!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips eller liknende erfaring? Vi skal prøve soyamelk til over helgen og se om det kan hjelpe på magevondten hans... Men første måltidet jeg prøvde nå, så likte han smaken dårlig. Mulig neste måltid går bedre?! Har fått nan frem til nå. Han er 4 mnd. Skal vi bare gi helt til han tar det? Han drikker det vel til slutt, bare han blir sulten nok...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet at babyen til venninna mi fikk veldig vondt i magen av nan men hun gikk over til Hipp morsmelk erstatning å da var alt bra. åsså litt malt i for å ikke bli for hard i magen. vet egentlig om mange som heller bruker hipp.

smaker vist bedre også:)

vi bruker selv hipp når vi bruker.

du kan jo prøve om det funker, bare måtte si det:)

Skrevet

vi oxo bruker hipp, men i sverige fant vi semper sin LEMOLAC,mme for barn med fordøyelseproblemer. Anbefales

Skrevet

takk for tips, har prøvd hipp, uten at det hjalp... :-( Har ikke mulighet til å komme meg til sverige med det første heller.

Skrevet

kan jo ha noe med flasken du bruker oxo da... luft og greier

Skrevet

selv om det er samme flaske som han har akseptert nan i i en mnd? kanskje jeg kan prøve en annen....

Skrevet

Hvilken type bruker du? Provamel sine har en ekkel bitter smak. Hva med alpro (den med sukker er veldig ok å drikke, den røde i matlaging). Eventuelt kan dere prøve rismelk hvis poenget er å unngå melk.

Skrevet

Althera (nestle) prøvde jeg, som de hadde på apoteket. Hvor får man evt tak i andre typer...? Meningen er å unngå melk, for å se om det kan være problemet hans.

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva man gi så små, men her får vi tak i soyamelk på ica og meny :)

Er det ikke en erstatning som heter Nutramigen som skal være uten kumelk?

Skrevet

Hei

Det er en mme som heter Nutramigen og den får man kjøpt på appoteket. Koster ca 250 kr for 425 g. Viser det seg at barne har melkeallergi så kan man få denne melken på blåresept av en barnelege. Da er det NAV som skal dekke utgiftene på melka.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Nutramigen er for de som ikke tåler lange melkeproteiner eller soyaproteiner. Den kan man få på blåresept etter søknad til NAV fra barnelege.

Althera er også for de som tåler dårlig melkeproteiner og soyaproteiner, men tror den inneholder laktose.

Althera er en del billigere enn Nutramigen.

Skrevet

Igrunnen rart at du ble anbefalt soyamelk - mange barneleger som fraråder å gi soya (iallfall i store mengder) det første leveåret fordi man kan utvikle soya-allergi. Nutramigen smaker heller ikke godt, men ville vel prøvd det fra i morgen hadde jeg vært deg:-) Vet ikke om det evt går an å prøve f.eks havremelk eller rismelk? Går jo an å høre med dem du fikk rådet av!

Skrevet

Håper forresten dere finner ut av det! Er ikke verdens undergang hvis det er melkeallergi - har en ellers nokså frisk melkeallergiker her på 11 mndr:-) Og de fleste vokser det jo av seg!

Skrevet

soyamelk, rismelk og havremelk er ikke no god erstattning for mme.... blir jo ikke mett av det.... hvertfall ikke for en 4 mnd baby.... hadde kjøpt Nutramigen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...