Gå til innhold

Vekt..og bli gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Spørr dere her inne.. har et søskenbarn som ikke kan bli gravid pga overvekt.. Hun sier hun ikke har mensen.. :-/ Kommer det av overvekt da?

Syntes litt synd på hu, hun sier hun vill ha barn og gå ned i vekt.. men gjør ikke noe med det får å prøve.Kan jo ligge noe bak :(

Noen tips som vi rundt kan hjelpe med? uten at man tråkker på personen? Vill bare være snill..

Håper noen har noen ider på åssen vi andre kan påvirke litt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Vi prøvde i godt over 2 år før jeg ble gravid. Jeg har alltid hatt regelmessig eggløsning og mensen, så jeg har nok ikke samme problemet som søskenbarnet ditt. Jeg vil tro at hun kanskje har PCO, som går på at man har eggløsningsproblemer. Hvis hun har det har jeg hørt at man kan ha godt utbytte av å gå ned noen kilo. Jeg gikk selv ned ca 10 kg og ble da gravid helt uten hjelp fra andre enn gubben;) Jeg gikk også til akupunktur i den samme perioden, så det kan jo ha vært det som gjorde susen?

Håper ting ordner seg for søskenbarnet ditt.

Klemmer

Skrevet

eggeløsningsproblemmer ja.. er da så leit å da.

Ikke lett å hjelpe uten å gå over den streken.. det er jo personlig.

Vill ikke såre.. men hjelpe.. :)

Skrevet

Pco er syster på eggstokken,ikke mangel på mensturasjon...dette er bare en av bivirkningene det:-)

http://www.barnimagen.com/felles/bli_gravid/pcos_15_sp_rsm_l_og_svar

her står det mye om sykdmmen, å det viser seg at overvekitge får det hyppigere enn normalvektige noe som igjen resulterer i at det er vanskelig å bli gravid.

At mensen uteblir kan også ha en sammenheng med overvekt, hadde det med meg..min magiske grense for utblivende mens er ca 110+ under dette får jeg normal syklus som igjen har gjort sitt til at jeg har blitt gravid 2 ganger:-)

Jeg brukte ikke prevensjon på 10 år før jeg ble gravid første gang, når jeg kom meg under 110 satt babyen der ganske fort!!! men dette trenger ikke være årsaken til kusinen din altså!! be henne gå til legen, å få sjekket seg!!!!

Skrevet

okaj.. ja hu hadde fått besjed om at hu var får tung.. At hu da måtte slanke seg.. er sikkert ikke lett å sitte med alene.

Prøver motivere litt :) men greit å vite hva ting er før en sier noe

Skrevet

Det kan hende at når man MÅ gå ned i vekt, så blir man så hengt opp i det at man ikke får til.

Jeg har et søskenbarn som slet med å bli gravid. Hun fikk beskjed om å stumpe røyken. Men i stedet for å stumpe røyken, begynte hun å røyke mer. Hun ble så opphengt i det, og av en eller annen grunn gjorde hun motsatte av det hun skulle.

Etter å ha prøvd prøverør og sånt forskjellig, ble det til slutt at de adopterte, og er i dag lykkelige med det.

Skrevet

Jeg er ganske så overvektig og har ikke noe problem med a bli gravid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...