paulinen Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Hei Vi har snuppa vår i barnepark i stedet for barnehage og er egentlig superfornøyde, men nå må den muligens legges ned fordi det ikke er nok barn i parken. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk velger park i stedet for barnehage, det er jo et utrolig bra tilbud, man får en god start på dagen, ungen får litt sosialisering midt på dagen, mor/far får litt fri til å jobbe/pusse opp / andre ting, samtidig som man får full kontantstøtte. Jeg oppfordrer herved alle til å bruke park.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Grunnen til at vi har lillejenta i barnehage er jo fordi vi selv er på jobb! En park har jo begrenset åpningstid, de fleste som går på jobb har lengre dager enn 4-5 timer. I tillegg syns jeg jo at det pedagogiske er viktig. I en park er det ingen krav til utdanning, og i tillegg er det færre ansatte pr barn i forhold til i barnehagen.
paulinen Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2008 Du er på jobb, og det er sikkert mannen din også. Selvfølgelig må du har et annet tilbud en park da. MEN!!! For de som ikke trenger barnehage fulltid, så er park en flott løsning. Det er endel som har flexitid på jobben og det er endel som velger å være hjemme med barnet, og i begge de tilfellene er park et bra alternativ. Jeg vet at det er mange som leverer barna i barnehage, men som egentlig ikke behøver det, og for dem tror jeg at park er et vell så bra tilbud. Du sier at det ikke er krav til utdanning i park, det stemmer, men det betyr ikke at alle de som driver park ikke har utdanning. Dessuten blir de fulgt opp med kurs. I den parken min snuppe går, har parktanten 5 års universitetsudanning og har jobbet i barnehager før, så hun har mer utdannelse en de fleste mødre. Når det gjelder antall ansatte per barn var jeg også skeptisk når snuppa startet i parken, men dette fungerer veldig bra. I en barnehage er det gjerne flere voksne per barn med det betyr ikke at alle de voksne deltar i leken samtidig, dette er noe de gjerne rullerer på. Mitt poeng er: For de som ikke trenger barnehage fulltid, vurder park, det er et veldig bra tilbud.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Hadde definitivt valgt park om de hadde det i vår hjemkommune!
*ViMsA* Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg anbefaler barnepark på det sterkeste! Vi hadde det en periode vi hadde anledning. Nå har vi gått over til barnehage fordi jeg må begynne å jobbe. Men hadde med glede fortsatt hatt de i barneparken istedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå