Gå til innhold

Soppinfeksjon/ trøske - erfaring/råd noen ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann dere..

Har siden fødselen for 9 uker siden strevet med ammingen. Kort fortalt begynte det som de fleste med såre brystknopper, melkespreng, tilstoppede melkeganger etterhvert.. begynnende brystbetennelse, brennende intense smerter, helt det til slutt ble en infeksjon - måtte da til med antibiotika. Har mer eller mindre følt meg så øm og sår på knoppene, ikke til å røre på i det hele tatt. Til min store fortvilelse, og ikke minst for min kjære ;) Antydet til legen om det kunne være sopp, men han trodde smertene skyldes tilstoppede melkeganger..

Tok lang tid å bli helt kvitt klumpene i brystet etter antibiotikakuren, masserte, knadde og gjorde alt.. etter at jeg tok brystskjoldene på hylla, begynte sårheten igjen, å bli verre.. og lille gutten min utviklet trøske. Begynte på behandling på mycostatin mixt til han, krem til meg. Kjenner ennå en brennende stikkende følelse med amming, spesielt mot slutten når brystet tømmes. Kjennes nermest ut som om gutten min suger intenst og "biter". Ønsker mest å ta barnet vekk fra brystet, men biter tenna sammen - da jeg vet at den "siste" melken er så næringsrik og god for han. Er det noen der ute med samme erfaring - hvordan opplevde dere smerten ved soppinfeksjon ?? Tok det lang tid før dere ble helt bra.. Ønsker så gjerne å slippe de bringbærrøde knoppene, og glede meg over ammingen. Til nå har det dessverre vært vanskelig!.

Noen gode tips eller råd, jeg tar gjerne i mot ;) Er så redd denne smerten skal være noe annet, om det evt kan være vevet som er irritert og betent. Er veldig takknemlig for alle som vil gi meg et svar.. så takk til dere :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...