Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Hehe! Jeg driver og skriver ut bilder til pass til jenta mi. Men det som heter passfoto på skriveren blir mye større enn det skal være. Kan jeg klippe til bildet slik at det blir ca 3,5x4,5 cm? Det er fotokvalitet og alle andre krav til passfoto er oppfylt, er bare størrelsen som ble litt feil.
Isabella12 Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg fikk ikke godkjent bilder som var 1 mm for store, de er absurd strenge og det var veldig kjipt å ha stått 2 timer i kø forgjeves.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2008 Å hjelpes, det gidder jeg ikke. Får se om mannen klarer å fikse det når han kommer hjem da. Kan jo ikke akkurat putte henne inn i en fotoautomat og satse på at hun ser rett frem med åpne øyne og lukket munn. Hehe. Tok sin tid å få til det kan du si.
Tante Gustava Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Ja gud, dette var det bra du laget innlegg om. Har lurt på hvordan jeg skal få det til selv. Og som du sier, ikke stor sjanse å få til et normalt passbilde ved å holde lillegull opp foran kameraet i en fotoautomat Da har jeg fått tips. Takk! Nå får jeg prøve å ta noen akseptable bilder og få mannen til å printe de ut!
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Vi gikk bare innom en fotobutikk og de tok bilde av gutten vår. Godkjente med engang som passbilde. Virket ikke så nøye når det gjaldt baby.
Isabella12 Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Etter min opplevelse anbefaler jeg også fotobutikk; har hørt de mest absurde historier om hvorfor de nekter å godta bilder. Lykke til!
yvve73 Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Anbefaler å gå til fotograf. Jeg betalte 120 kr for fire bilder, og det var det verdt synes jeg. Men, jeg hadde heller ikke satt meg så nøye inn i "reglene" for hvordan bildene skulle være.
annki83 Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 når vi skulle ha pass til babyen vår fikk vi beskjed at bildene måtte tas hos fotograf eller en god fotobutikk. det er like strengt for de misnte også. de må se rett frem å ha munnen igjen osv.. snuppa ente opp me å se ut som en krimminell på sitt bilde hehe
*bubbs* Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Hihi! Hvordan ser en kriminell baby ut? Jeg skjønner ikke hvordan de skal kunne se at du har klippet til bildet? Om du klipper pent mener jeg.. ?
Athina' Skrevet 10. oktober 2008 #10 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg måtte også til fotograf for å ta bilde, var på grunn av kvalitet, avstand til kamera og baby(størrelse på baby på passbilde) og bakrunnsfarger. Dette er de strenge på hos politiet, og kvalitet og andre ting skal være lik ett bilde hos en voksen. Og fotografen vet også hvor babyen skal se for at detaljene skal vises. Husk man skal til utlandet, og der er de strenge på pass, så tenk om dere blir stående der? Nei gå til fotograf, få det ordentlig gjort, det har man råd til :-)
Dina1 Skrevet 10. oktober 2008 #11 Skrevet 10. oktober 2008 Dem e nøye på mye ja, men om babyan har munnen åpen eller ikke - det klare dem nok ikke å styre veldig! Gutten vår hadde munnen sin på vidt gap, å øyne trillerunde og veldig undrende!! Han så bare ikke ut stakkarn...hehe!! Ville nok gått til fotograf ja!
prego Skrevet 10. oktober 2008 #12 Skrevet 10. oktober 2008 jeg holdt babyen opp i fotoboksen.. gapende munn å i det hele tatt.. blei godkjent det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå