Gå til innhold

Noen som vet når det er fullmåne i november?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

så gøy, jeg har også termin den 13. så da blir det spennende å se;)

Da vi var på omvisning på føden var det en som spurte om det ofte var mange fødsler rundt fullmåne. De visste ikke helt, og det er jo ikke så rart, for det er jo ikke akkurat vitenskapelig bevist.. men det er vel noe som går på at månen påvirker kroppen vår på samme måte som den påvirker tidevannet da, siden kroppen består av rundt 70% vann eller noe.. ikke vet jeg;)

Annonse

På min kalender står det at det er fullmåne 13.november. Har hørt om det der med fødsel og fullmåne, men slik jeg har hørt det påvirker den bare de som går på overtid. Hehe.. Og at ja det hadde vel noe å gjøre med at kroppen vår består av mye vann, og månen er den som styrer dette med flod og fjære.. Men skjønner ikke helt hva det skal ha med babyen å gjøre... Blir det fjære i kroppen så vannet går? Hehe artig..

Hørt om de som baker kun når månen er på tur opp eller ned eller nå slikt for at deigen skal heve bedre osv.. Tror egentlig ikke på alt sånnt, men er jo artig å se om det stemmer med noen:-)

Har termin 26.nov, men hadde da ikke gjort noe om fullmånen ville ha et ord med i laget... Fødte 2 1/2 uke før terminen sist, så det er jo lov å håpe. Å gå over tida denne gangen frister virkelig ikke.

Rart det der med fullmånen, ja. Her sier de også at det er litt mer boom enn vanlig rundt fullmåne, så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...