Gå til innhold

plutselig veldig svimmel og kvalm....normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i dag og var veldig svimmel. Alt bare gikk rundt. Gikk i dusjen, enda jeg ikke var helt sikker på om det ville gå bra. Støtta meg i dusjen, men da jeg var ferdig var det bare å hive seg over vasken, og kasta opp. Hadde ikke spist noe neda, så var jo bare magesyre.

Er fortsatt veldig svimmel, men kvalmen stilnet litt etter jeg kasta opp.

Tidlig i svangerskapet var jeg kvalm men kasta aldri opp. Har ikke vært kvalm siden uke 17.

Er dette normalt? Jeg er 30+3 i dag.

Fortsetter under...

Skrevet

Hei jeg ble også plutselig sånn i 3.trimester. Utrolig ekkelt, følte at alt fra 1-trimester kom tilbake igjen.

Men jeg måtte bare passe på å spise jevnt, gjerne starte dagen med noe frukt eller kjeks eller noe før dusj.

SJekket også med Legen, og jeg hadde veldig lavt blodtrykk også, dette gikk fort over!

Nå er jeg vel i uke 34, og synes det går mye bedre! Men må fortsatt spise jevnt, lite og ofte.

Lykke til!

Skrevet

jeg og hadde det slik plutselig en dag.

ble sendt inn på sjekk for å sjekke svangerskapsforgiftning og blodverdier. men alt var bra. men ville ringt inn om du ikke ble bedre, eller får vondt i hodet eller noe slik :s

god bedring i alle fall

Skrevet

Jeg begynte også slik i uke 30 holdt på å besvime flere ganger. Har det fremdeles nå i uke 33. Jordmor sjekket både blodtrykk og jernlager, men alt var fint. Viste seg så at babyen ligger i seteleie, og da er det visstnok ganske vanlig at man blir litt uvel pga at babyen ligger på tvers i magen og trykker på hovedblodårene i kroppen. Nå som babyen begynner å bli så stor kan dette medføre dårligere blodsirkulasjon og dermed svimmelhet og kvalme.

Skrevet

jeg blir også sånn nå av den minste lille anstrengelse. i går kasta jeg opp bare fordi jeg måtte stå opp tidligere enn kroppen egentlig ville. elles blir jeg dårlig av å stå eller sitte oppreist. kjølige soverom er der jeg trives best for tia. har vært slik en uke eller to nå. er i dag 30+1

Skrevet

Heisann. Jeg har også noen erfaringer med dette å være svimmel om morgenen. Fikk det rundt uke 35 og er nå 2 dager over termindato. Dette kommer enkelte morgener, andre ganger kjenner jeg ingenting. Min jordmor mente dette kunne henge sammen med Vena Cava- syndrom, som flere kan oppleve i i svangerskapet. Dersom man ligger strak ut på ryggen (forsøker å ikke gjøre dette, men det er ikke lett å vite hele tiden når man sover) kan man få press på en vene som reduserer tilbakestrømninga av blod. Resultatet blir ofte svimmelhet når man står opp fra sengen, som igjen kan ledsages av kvalme...

Jeg opplever i alle fall at svimmelheten og kvalmen gir seg når jeg har vært oppe en liten stund, spist frokost osv. Håper det samme skjer med deg:o)

Annonse

Skrevet

Hei, og takk for svar.

Har vært borte på besøk nå, og er utrolig svimmel enda. Kvalmen kommer og går. Men er så svimmel at jeg føler meg full. Går ikke helt som vanlig heller. skikkleig ekkelt.

Dette har vart i hele dag nå.

Fikk en liten periode vondt i hodet også.

Jeg kjenner spark og bevegelser langt oppe på magen, så går utifra at babyen ligger med hodet ned nå også, slik den har gjordt de siste 3 ukene...

Er det normalt, eller bør jeg ringe legevakta/føden??

Skrevet

trenger svar....

Skrevet

Ring eller ta en tur til lege/Jm du.......ta med urinprøve og be de om å sjekke blodtrykk slik at svangerskapsforgiftning kan utelukkes. Bedre å vite så slipper du å bekymre deg så mye også.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt lavere blodtrykk enn vanlig dette svangerskapet, ca 109/74. Kan det plutselig ha hoppet i været og bli høyt, slik at det kan være snakk om svangerskapsforgiftning?

Har legetime i morgen, kan det vente til da, eller...?

Skrevet

Ring til føden - heller en gang for mye. Lykke til :)

Skrevet

Lavt blodtrykk kan gi svimmelhet, spesielt når du blir varm, for da utvides blodårene litt og blodtrykket blir enda lavere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...