Sunniva78 har to små Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Har en gutt på 8 mnd, som den siste mnd har begynt å bæsje ofte, gjerne 4-5 ganger for dag. Sjelden løs avføring, aldri diarè. Er ikke så mye som kommer hver gang heller. Han spiser godt, men har lagt lite på seg siste 2 mnd. Har tenkt at det er fordi han er så innmari aktiv. Men synes likevel at det er rart han skal bæsje så ofte! Hmm, bare tenker litt høyt her. Noen som kjenner seg igjen, og som vet hva det kan komme av? Er det bare slik i perioder? Han har ikke spesielt mye luft i magen, og ikke magevondt...
It's all about me Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Hm det var få ting å gå etter dessverre. Noen har bare hyppige avføringer og en vekstkurve som flater litt ut før den tar igjen alt igjen. Men hvordan er han ellers da. Oppblåst mage? Sover mye? Sutrete? Noe rødt smått utslett? Greit å væer obs, og greit å vite at de trenger ikke ha løs mage og diare for å cøliaki.
happy og to små Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg vet ikke om dette kan være cøliaki, men vi har hatt det på samme måten, har en jente på snart 8 mnd. Vi har cøliaki i familien og har derfor vært påpasselig med å ikke gi produkter med hvete i. Men så fikk jeg beskjed om å introdusere hvete mens jeg ammet, begynte derfor å gi litt av hvert, bortsett fra produkter med mye hvete som f.eks ren hvetegrøt. Avføringen var i begynnelse veldig løs og det var avføring i bleia omtrent hver gang vi skiftet. Slik var det i 2-3 uker. Men nå, plutselig ut av ingenting, er avføringen blitt normal igjen. Eneste jeg har gjort er å bytte ut mais-grøten på kvelden med godnattgrøten til Småfolk. Har også trappet ned på bruken av malt, brukte tidligere en teskje i hver grøt-porsjon, har nå ca en halv. Dette hjalp sikkert ingenting for deg, ville bare fortelle at vi har hatt det på samme måte og at det løste seg selv!
Håpefull mamma Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 jenta mi er under utredning av cøliaki, og hun hadde diare i 5 uker. men jeg måtte til 6 leger før vi fikk hjelp, så stå på. det var jeg selv som ville undersøke henne for cøliaki, og når de tok prøver var det utslag på det. derfor har de tatt mange nye prøver, som vi venter svar på nå.
Sunniva78 har to små Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2008 Ellers er han i storslag. Sover helt vanlig, sutrer lite. Nei, jeg tror egentlig ikke at det er noe galt, men synes bare det er så rart at han bæsjer så ofte. Skal se det an litt, så tar jeg meg en tur til HS. Takk for svar!!
kitty08 Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Sunniva, jenta mi bæsjer også fire ganger om dagen - og jeg må inrømme at jeg ikke har tenkt tanken om cøliaki. Drit lei av bæsjebleier (bokstavelig talt :-), men jeg har antatt at det er greit. Jenta mi bæsjer kun om formiddagen! 4 (av og til 3 da) før kl 13, og så ingen før rett etter frokost neste dag.
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Vi hadde en periode for noen uker siden der mini hadde ca 6 bæsjebleier om dagen. Han nærmer seg nå 8,5mnd. Det var som med deg, sjelden løs og aldri diare. Tror det varte i 2-3 uker, men nå har det rettet seg opp. Husker at det var et innlegg om mange bæsjebleier den gang og at det var mange på samme alder som plutselig hadde begynt å bæsje mye. Tenker at det nok bare er slik i perioder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå