Gå til innhold

Vognpose (igjen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest mye frem og tilbake, hadde jeg nærmest bestemt meg for at Odenwälder (Holly) var et godt valg for min lille desember-jente.

Men... så kommer jeg over noen som sier denne er alt for varm.

At man knapt kan ha på klær på babyen i posene, og at man helst bør kunne kle på de litt vinterklær så man kan ta babyene inn og ut av posen ute om vinteren, og det går ikke med så lite klær på de.

Og om man så ikke bør ha vinterpose i det hele tatt, hva skal man da bruke?

Noen tanker og erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja kanskje, en tynnere pose kan være alternativet. Noen fler forslag?

Og hvilke erfaringer har dere som har Odenwälder fra før? Også dere med andre vinterposer..

Skrevet

Valgte til slutt å kjøpe en Ticket to heaven for et par dager siden og elsker den allerede.

Skrevet

Min erfaring er at ingen vognposer kan bidra med så mye varme at man kan legge babyen i den med bare body og strømpebukse i allefall. Har Voksi classic og Odenwalder holly. Synes ikke de er for varme. Bodde i Finnmark, og da putta jeg ungen i voksien med vinterdress på. Og det var ikke for varmt for han. Det har nok endel å si hvor i landet du bor. Hadde gått for en god vognpose uansett, for Norge er ikke et spesielt varmt land om vinteren. Prøv deg fram med hvor mye klær du har på barnet, det er du som kjenner ditt barn best. Og unger er forskjellige, noen er mer "varmblodige" enn andre. Der det blåser mye og er veldig kaldt ville jeg absolutt satset på å kle godt på barnet i tillegg til pose.

Skrevet

Ville ha gått for en god pose jeg, vi har Odenwalder Lammy og er kjempefornøyd. Det som er fint med dun er jo at det er luftig, tror ikke den posen blir for varm selv med dress under. Enig at det er greit å ha litt klær på barnet hvis man skal ta det opp, men tror allikevel ikke at det blir for mye med en dress og pose..

Skrevet

Det er jo bare sprøyt! Klart du må ha en god pose. En dunpose er jo ikke så varm at de blir kokt når de ligger ute. Husk at de ligger helt i ro og det er både vind og skiftende temperaturer. Jeg for min del synes ikke det er behagelig for babyen å bli stappet inn i en tykk dress når de sover,så jeg foretrekker heller ullklær eller fleece så lenge de ligger i vognen. Når de begynner å sitte er det nok med en vindtett jakke av det lille som stikker over posen. Hvis du vet at du kommer til å ta babyen opp midt ute i kulden i en lengre periode må du jo kle dem helt annerledes enn om de ligger i vogna for å sove uansett. Helt enig med henne over her at jeg ville gått for en god pose. Min pode har ennå ikke blitt svett i sin dunpose.

Skrevet

Kanskje du har rett :)

Jeg er førstegangs og har virkelig ikke peiling bak frem på noe ;)

Men virker som mange er så fornøyd med disse posene da, så da kan de umulig være så gale. Ville vel hørt det fra fler om de virkelig ble så varme..

Skrevet

Det ble forresten en slik bamse-pose. Typen var litt misunnelig på snuppa som får ligge i en så deilig god pose ;D

Skrevet

Fornuftig av deg :=). Du vil få god nytte av den. Bare husk å ikke kle henne alt for varmt og så må du dra ned glidelåsen og lufte når du er inne i butikker..... Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...