Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå gitt gutten min 1 flaske med velling/maisgrøt og mme i tre dager nå. I dag var han ganske sår i stumpen, det har han ikke vært før. Er det vanlig når de begynner med grøt? Eller bare helt tilfeldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være en forbigående reaksjon på maten. Men hvis han ikke ser ut til å ha vondt i magen av det du gir han så går det helt sikkert bra. Smør han godt. Jeg bruker Weleda krem fra helsekosten, den er helt suveren. Weleda Calendula Zink-cream mener jeg den heter. Spørsmål til deg er; hvor mye maisgrøt-pulver tar du til en flaske mme? Gutten min på 7 mnd nekter å spise grøt eller noe annet, så jeg lurer på om jeg skal begynne med velling for å få i han litt mer næring. Ammer ellers da. :)

Skrevet

Nei han har ikke vondt i magen, har vært litt mer grinete siden jeg begyne men det var han da jeg gikk fra mm til mme og, samme når jeg byttet fra nan til hipp, men det varte bare noen dager. Jeg tar ca 3-4 teskjeer med maisgrøt i 220ml mme. Vet ikke om det er passe, melka blir ikke så veldig tykk men han er bare 3,5mnd så tenkte å begynne litt forsiktig. Lager og litt større hull i flaska. Han sluker forresten vellingen og liker det godt. Prøvde å gi litt grøt med skje i går men det var ikke populært, hehe:-)

Tror ikke helt han skjønte det. Du kan jo prøve å blande grøt med fruktmos (hvis du ikke har prøvd det allerede), det ble en slager for flere venninner av meg som hadde små som ikke ville ha grøt.

Jeg har bare den babyline zinksalven, men fortsetter det skal jeg kjøpe den til weleda, har hørt mye bra om den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...