Gå til innhold

Soving, mat og høy vekt på barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

min datter er nå 5 mnd og en uke. Om ikke lenge er hun 6 mnd og skal i teorien ikke spise mer om natten. Hun er flink til å spise grøt, hun får grøt av 30ml mme hver dag. Men jeg vil ikke gi henne mer grøt fordi jeg er redd hun skal legge på seg for mye. Hun er veldig stor.

Hun er 68 cm og 8500 g.

Ville dere fortsatt og mate henne om natten og ikke gitt henne mye grøt eller ville dere gitt henne grøt. Grunnen til at jeg tenker litt på dette med vekt er fordi de lo litt av meg/henne på helsestasjon fordi hun var så stor. De sa " Oj oj oj dette var en stor jente...".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær stolt av babyen din og gi henne den maten hun vil ha!!! Hun er jo lang også! Dette jevner seg ut etterhvert, hun kommer jo til å begynne å bevege seg mere og da stiger ikke vekten så fort.

Det er jo naturlig at de skal spise mere fats føde etterhvert..

Jeg har også en stoor baby, og han er den fineste!!

Skrevet

Hei. Har gutt. På 5 mnd kontrollen var han 69,5 cm og 9370 g(fødsel 3800 og 52) Har hørt at ved 1 års alder ligger i snitt jentene 0,5 kg lavere enn guttene.Stor jente må sammenlignes med stor gutt...

Mini har da ikke fulgt fødselskurven sin men gikk tidlig opp på neste kurve og den følger han.

Han er nå snart 6 mnd og får 3 faste måltider om dagen i tilegg til at jeg ammer han ca 4 x(2 om natta). Ville gjerne kuttet nattammingen men stresser ikke med det enda...

Tenker at når de er så store så trenger de også mye mat! Og min får mye, føler egentlig han trenger et måltid til...Han har spist oftere på natta de siste gangene og tømmer gjerne begge eller begynner ihvertfall på nr 2 hver gang.

Hmm ble mye om min pode men, gi grøt og fortsett med nattamming så lenge du vil.

Tenker hun er nydelig! Min er verdens skjønneste godklump =)

Skrevet

Hun er helt fantastisk og utrolig søt. Vil bare ikke at hun skal få problemer med diabetes eller annet. Takk for gode svar. Her går det mest i mme, men kanskje jeg også skal begynne med grøt 2 x om dagen.

Takk for svar.

Skrevet

Vår gutt er akkurat fylt fire mnd og veier rundt 8-9 kg.. vet ikke hvor lang han er nå men på tremnd kontrollen var han 7,7 kg og 64 cm. Han er stor, men helsesøster sa at det gjorde ingenting og ikke hadde noe å si for vekten hans senere. Store barn ble ofte friske og sterke barn sa hun:) han spiser ca hver 2-3 time om dagen, og sover fra 7 til 7 med ett måltid om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...