Gå til innhold

vektøkning mot slutten

Anbefalte innlegg

Fant en tabell om vektøkning fra uke til uke på nettet. Tror dere den stemmer? Jeg er i uke 31 nå og har gått opp ca 10 kg. Hvis denne stemmer skal jeg bare gå opp 4 kg til. Synes det høres litt lite ut?Trodde det var nå man kunne legge på seg MYE jeg...? Hadde uansett vært deilig å ikke gå opp så veldig mange flere kg.

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138864338-vekt%C3%B8kning-mot-slutten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har passert uke 40 sin vekt i sånne fall :)) og jeg er i uke 32 nå.

Skeptisk på at den der stemme. Det er vel litt ulikt fra barn til barn og mor til mor.

Når jeg ventet første barnet mitt gikk ejg bare opp 8 kg på hele graviditeten. Andre graviditeten gikk jeg opp 18 kg og nå har jeg gått opp 17 og er ennå ikke ferdig hahaha.. Så jeg tror det er lik ulikt fra gang til gang.

Og kanskje litt på mamman sine matvaner under graviditeten :)) Like mat ekstra godt den her gangen ja :))

Dette er vell en gjennomsnittlig vektøknings tabell?? Jeg har ikke gått opp så "mye", bare 5kg til nå. Hadde håpet på mer, siden jeg ikke har noe å gå på fra før av. men legen min sier at kroppen legger på seg det den trenger... Jeg har god matlyst, og babyen vokser som den skal. men har veldig høy forbrenning i utgangspunktet, så det spiller vell også litt inn...?

Annonse

Den tabellen har jeg sprengt i fillebiter...

Er i uke 32 å har lagt på meg litt over 20 kg.

Har fått påvist feil med stoffskiftet, så her i gården nytter ingenting...spiser rimelig sunt (godteri kun i helgene, ellers variert og sunt kosthold), går tur hver dag og trener 2 dager i uken, men legger på meg bare jeg ser på mat... :(

Hvis dette er et gjennomsnitt er det noen som må ha gått opp fryktelig mye for å jevne ut at jeg fremdeles ligger på 0 i uke 33. *fniser*

Synes ikke den vektøkningen mot slutten høres spesielt rar ut. Fosteret legger på seg ca 200 g i uka, så å gå opp "bare" ett kg i måneden høres helt normalt ut.

Syns sånne tabeller er noe skikkelig herk!!! Blir nesten litt lei meg når jeg ser dem... Jeg er i uke 31+4 og har gått opp 20 kg til nå. Er over 170 høy og veide 60 kg før jeg ble gravid. Ikke spiser jeg mer enn jeg gjorde før og jeg går mye hver dag, både til og fra jobb og på jobben.... Men uansett går vekta bare oppover :-S

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...