Gå til innhold

kan dette være astma og allergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min på snart 8 mnd fikk røde flekker rundt tinningene. det begynnte med to tørre flekker, som ble rødere og rødere. (han fikk dem da han var rund 4 mnd. ) var til legen med han, og fikk beskjed om å kjøpe en fet krem, ble anbefalt apo base. den hjalp litt, men de kom ikke bort, ble bare mildere "rød". var til legen på 6 mnd kontrollen, da han hadde fått nye flekker, på armen, bak knærne, på ryggen å rompen. fikk en annen krem på resept med kortison for å prøve, hjelper litt, men flekkene er der fortsatt.

i tillegg så surkler han i brystet. det har også pågått siden han var rundt 4 mnd. fikk først høre det var forkjølelse, men de ga seg liksom aldri.. siden den gang har han hatt surklingen hele tiden, og er ofte forkjølet. men almentilstanden er på topp og aldri hatt feber. hoster også en del.

det er sendt brev til sykehuset for allergi tester, men det tar jo veldig lang tid da. tror legen snakket om ca ett hallvt års ventetid.

barnefaren har mye alergier og et snev av astma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som atopisk eksem og astma. Hvilken apobase bruker dere? Jeg anbefaler den blå siden den ikke er så fet som den røde. Den røde er bedre å bruke på vinteren når det er kaldt for å beskytte ansiktet. Ellers så kan du prøve exomega(hvit tube med grønn skrift).

Jeg ville og ha bedt fastlegen purre på sykehuset,og så ville jeg ha bedt om å få prøve astmamedisin for å se om det hjelper.

• 1 måned senere...
Skrevet

Dere må finne årsaken til problemet! Hjelper lite å smøre utenpå når problemet kommer innenifra ( men smøre må man uansett..).

Astma og allergi henger ofte sammen. Selv får jeg ekstra astma når jeg får i meg melkeprodukter... Insister på å få gutten til utredning snarest, og start astmamedisiner fort, det er veldig tungt å ha problemer med pusten!

Singulaire hjalp meg mye, vet ikke om denne kan gis til barn - sjekk det ut...

Allergitabletter kan også hjelpe til en viss grad, gir dattera en halv cetirizin når kløe er på det verste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...