Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal til samtale hos Hausken om et par uker og planlegger å prøve AIH. Er det noen som har erfaring med dette? Hvordan forløper behandlingen? Hvor lang tid tok ting? Er interessert i å få vite alt som går an å vite om dette!! Setter stor pris på tilbakemeldinger!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg har vært gjennom mitt første AIH forsøk.

jeg har ikke normal syklus så jeg måtte ta provera for å få mensen også skal man ringe inn mensen og da startet jeg på pergotime og deretter 2 dager med menopur sprøyter. på den 3. dagen var vi på ul og fikk beskjed om å ta 4 sprøyter til , så tilbake til ul og en menopur til og så ovitrelle dagen etter. så var vi til inseminasjon de to dagene etter ovitrellen.

så skulle jeg ta en bodprøve etter en uke for å se om det var noe eggløsning og enda en uka etter for å få vite om det var velykket eller ikke.

jeg blei ikke gravid og skal starte på nytt igjen slutten på denne mnd.

hva som er vanlig ventetid på aih veit jeg ikke, men trur ikke d vanligvis er så lang ventetid på det. går ganske raskt, det som tar tid er ventingen.

har dere prøvd lenge?

lykke til på samtale :)

Skrevet

Hei

Hadde samme opplegg som beskrevet ovenfor, litt mindre menopur, men dette varier jo ettersom hva de sier på UL. Vi var heldige og lykkes på første forsøk, har en AIH spire i magen som nærmer seg 8 mnd.

Lykke til!!

Skrevet

Så flott å høre at dere, PeggyPreg, fikk det til på første forsøk! Oppmuntrende!!

Til deg over så har vi hatt lyst på barn i halvannet års tid, samtidig som det har vært koselig å bare være to en liten stund til også =) Men nå er vi klar for litt action!! =) Har dere prøvd lenge? Jeg har egentlig sprøyeskrekk.. Hvordan er det å ta så mange sprøyter? Gjør dere eller mannen det, eller får dere andre til å gjøre det?

Skrevet

helluu

jeg har hatt lyst på unger leeeenge da, men har prøvd i ca 2 år

jeg tar sprøytene selv, like greit. må man så må man liksom.

selv om jeg syns faktiskt den første dagen gjorde minst vondt mens de andre så blir man liksom litt mer følsom. sikkert bare meg men jaja.

syns det mest skumle var å skulle blande å sånt, gikk litt fort den demoen hos legen, "så gjør d bare sånn og sånn så er d bare å stikke i vei" jada :), men d gikk veldig bra etter å ha fått "trent" litt hehe.

du får høre fra deg når dere har fått planlagt litt hehe

:)

Skrevet

Hm..tror ikke jeg liker stikke-aspektet ved det her ;-) Mulig jeg hører med noen av mine sykepleiervenner.. Ja, vi får holde hverandre oppdatert! Etter vel 2 års kikking her inne på BiM tror jeg endelig at jeg virkelig hører til her =)

Skrevet

Flere som kan fortelle noe om erfaringer med AIH? Stort eller smått?

Skrevet

Hei!

For drøyt 1 1/2 år siden fikk vi et AIH barn, det var full klaff på første forsøk:o)

Vi er på riksen og der var/er det ikke ventetid.Nå er vi igang med søskenforsøk nr 4.

De andre gangene har jeg tatt pergotime + 2- 3menopur injeksjoner, denne gangen blir det 5 sprøyter.

Fra start på medisiner til inseminering har variert fra 1-1 1/2 uke, så kommer det værste: 2uker med venting på svar.

Lykke til!

Skrevet

Forresten, mannen min stikker, jeg har også spryteskrekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...