<3tobarnsmor<3 Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Har lyst til å begynne med å massere jenta mi, er det flere som gjør det? Har det noen virkning på barnet deres ? Jenta mi er bare 3 uker, er det for tidlig å begynne med det? Hva slags krem/olje bruker dere ?
Ned 20,4kg.. Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Hei. Gratulera med jenta di.. Håper du nyter tida med tulla.. Jeg fikk beskjed av HS at babyen måtte være minst 3mnd før man begynte med babymassasje.. Men nå er det jo like mange meninger om ting som det er mennesker.. hehe..
nygift med spire i magen nr2 Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Hei. Dattern min er nå 11 uker og vi var idag ferdig på babymassasjekurs... Der har vi gått i 5 uker så ho var ikke så gammel da vi begynte Jeg er veldig fornøyd med det vi har lært, og det er en veldig fin måte å komme nær babyen syns ihvertfall jeg Ingen tvil om at ho liker det ihvertfall. Men det er visst viktig at du gjør det riktig.. man kan ikke massere en baby slik man masserer voksne.. egne grep o.l. også er det veldig viktig at de ikke får for mye massasje og ikke så ofte da blir de overstimulerte og da er det ikke stas. Sjekk ut om det finnes kurs i nærheten av der du bor Lykke til !
<3tobarnsmor<3 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har kjøpt meg en fin bok om babymssasje, står mange teknikker inni der. Men hva slags krem/olje skal jeg bruke? Blir vel litt tørt å bare bruke hendene, blir vel ikke samme efekten da?
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Var på babymassasjekurs når frøkna var 3 mnd. Veldig fornøyd med det:-) Det fulgte med en CD i pampers pakka (den som var gratis på apoteket), der er det enkel instruksjon av babymassasje - trenger igrunnen ikke mer enn det. Vi brukte solsikkeolje på kurset - sånn du får kjøpt på matbutikken.
ja08 Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg gikk på kurs i babymassasje da gutten min var rundt 8 uker. Det er tidlig, men så lenge du følger barnet så går det greit. Det viktigste er å stoppe når babyen ikke har lyst å bli massert mer, slike små blir fort trøtte og overstimulert. Jeg måtte som regel stoppe ila timen, fordi babyen min ble lei og trøtt. Jeg masserte han hjemme, men er nå ikke fullt så flink lengre..hehe. Nå er han 8 mndr. men fint å kunne teknikken, kan brukes på større barn også. Av oljer bruker man slike rene oljer uten tilsetning. Disse trekker inn i barnets hud og gir næring i forhold til fremstilte massasjeoljer av diverse innhold som visstnok bare legger seg som et lag utenpå barnets hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå