Gå til innhold

Er det noen her som har startet familiebarnehage?

Anbefalte innlegg

Vi bor i enebolig og nå skal leieboere flytte ut og da tenkte jeg at det kanskje hadde vært en god ide å starte familiebarnehage i 2 etg.

Hvordan går jeg frem? Hvor mange barn kan jeg ha på 80 kvm?

Må jeg være utdannet førskolelærer? Jeg tenkte å jobbe der selv, er rimelig lei å jobbe vakter på sykehuset :-). Er det dyrt å starte en bhg?

Håper noen kan svare. Takk jenter!

Fortsetter under...

Du kan ha 4 barn uten å søke om bruksendring. For å ha 8 barn med deg selv plus en ansatt assistent, må du gjennom en søkeprosess der bl.a. naboer kan klage på at det blir for mye støy og biler.

Siden det er 2.etg, vil kommunen kanskje kreve at flertallet av barna må kunne gå i trappen selv.

Det er ikke dyrt å starte.

Du trenger ikke være førskolelærer selv, men må da finne noen som vil jobbe for deg i 13.3% stilling om du har 4 barn, og i 26.6 om du utvider til 8.

Med 4 barn tar du inn brutto ca 600.000 i året. Så lønner du førskolelærer og eventuell vikar, kjøper mat, utstyr og materiell, og sitter igjen med resten av pengene. Til gjengjeld går du glipp av leieboer inntekten og det du nå tjener på sykehuset. Du må regne med å jobbe 9 timer hver dag MED barna, og (i starten) en god del utenom dette med papirarbeid.

Om du ikke får fyllt alle 4 plassene hele tiden, så tjener du mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...