24timersmamma Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Hei! Har en sønn som nettopp har blitt 2år, som er fæl til å stå opp tidlig. Stort sett mellom 5-6 står han opp. Sover 1-2 timer midt på dagen. Han er ikke vanskelig å legge - bare trassig- men legger seg fint etter det. De fleste sier jo at man skal kutte ut søvn på dagtid når de blir vanskelig å legge, men kanskje gjelder dette også om de står opp tidlig? Når sluttet dere med at de sover om dagen, evt begrenset dere søvn på dagtid? Og hjalp det mht at de sov litt lenger om morgnen? Takk for alle svar!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Min erfaring er at hvis de slutter å sove på dagtid blir de kjempetrøtt i løpet av dagen + overtrøtt når kvelden kommer og umulig å legge. Mine barn har vært slik at jo mer søvn på dagtid (før kl 14.30) jo bedre dager sammen og bedre nattesøvn. Men det er jo stor forskjell på barn da. Jeg har 2 morgenfugler. Om de er lenge oppe om kvelden, så er de oppe før kl 07.00 likevell. Hadde en periode der minsten tok dag i 5 tiden, men da sa jeg at det var natt. Tok han inn i min seng og av og til sovnet han der igjen. Sto alldri opp og tok lys på å begynnte å leke i 5 tiden. Du kan jo kansje prøve å kutte litt ned på sovingen på dagen.
Prinsemammaen Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Vi sleit fælt med å legge gutten vår på kvelden. Vi prøvde å kutte ut dagsovinga, og da sloknet han som regel kl. 19. Og så sover han i hvert fall 12 timer. Han var kanskje litt grinete og trøtt utpå ettermiddagen, men heller det enn at vi skulle slite med legginga på kvelden og at han aldri sovnet før kl. 21/21.30.
Fuglehjertet Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Prøv deg fram! unger er like forskjellige som poteter. Kutt ned på søvnen på dagtid og se om søvnmønsteret ellers endrer seg. Noen unger våkner tidlig om morgenen uansett-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå