Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Hva sa dere til legen for å få sykemelding? Har et inntrykk av at legen min ikke er av den typen som gir så altfor lett sykemeldinger. Er nå veldig sliten. Sover utrolig dårlig på natta og ligger ofte våken i flere timer hver natt. Jobber 100% og har en liten en som krever sitt hjemme. Kunne godt tenkt meg en liten sykemelding (20-40%) slik at jeg fikk tatt meg inn igjen litt....
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Måtte overdrive litt da, var ikke så enkelt med min lege heller.. Har hatt problemer med ryggen i tillegg til dårlig nattesøvn og mye sliten.. Sa til legen at det begynte å gå ut over psyken, sa også at jeg måtte bruke hver ettermiddag på å sove og at livet mitt gikk ut på å gjøre minst mulig om dagene fordi jeg ikke fikk sove på natta.. Sa enkelt og greit at dette går ikke lenger og da var jeg allerede sykemldt 50%, nå 100%! Hadde virkelig ikke overskudd til mye, men lot det virke som det var litt værre enn det var.. Nå er livet super og har bare to uker til perm..
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 jeg er 40% sykemeldt en periode. Jeg bare fortalte legen hvordan jeg har det, og spurte rett ut om det var noen mulighet for å kunne jobbe redusert en periode slik at jeg fikk hentet meg inn igjen. Var ikke noe problemer med det. Men nå er legen min heldigvis veldig forståelsesfull.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg er for tiden 100% sykemeldt grunnet søvnproblemer og utmattelse. Jeg sover mellom 2-3 timer om natten, og får heller ikke sove på dagen. Etter litt over to uker med dette, har jeg blitt totalt utslitt, og jeg er livredd for ikke å få ladet opp batteriene litt før fødsel og barseltid. Jeg fikk totalt gråteanfall da jeg var hos legen for å få sykemelding, så jeg trengte ikke "legge på ekstra".
AlmaN Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Det skal ikke være noe problem å få symelding hvis du sliten og sover dårlig. Det tærer jo på kreftene over lengre tid. Det er ikke meningen av vi skal slite oss ut som gravide, vi skal heller samle krefter og ta vare på oss selv. Jeg har fått noe sykmeldig på grunn av at jeg var generelt sliten, og til slutt 80% fordi jeg hadde vondt i ryggen/ sov dårlig. Trengte ikke overdrive, legen var faktisk mer ivrig på å sykmelde meg enn det jeg var selv.
Lilje74 Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg vil tro de fleste leger er forståelsesfulle for problemet ditt. Jeg ville vært ærlig og fortalt det som det er... Det er ikke særlig morsomt når man har en liten hjemme i tillegg. Som førstegangs gravide kunne vi hente oss inn igjen uten dårlig samvittighet... Nå med en liten krever det at far stiller opp ekstra og går det for lang tid krever det alt man har av ekstra krefter for begge foreldrene... Jeg ble rett og slett syk av å være overarbeidet (og ville ikke ha sykemelding)... Ikke lurt. Men lett å være etterpå-klok. Ble 100% sykemeldt de siste dagene og nå permisjon... Godt å hvile.
gravidpånytt Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Hei! Kjenner meg godt igjen her. Er gravid for andre gang, og har vært sliten mer eller mindre hele tiden. Fikk 30 % sykemelding for en mnd siden, og nå 50%. Går ut i full permisjon om en mnd. Nå er jeg avhengig av å sove et par timer midt på dagen. Ellers er det som å gå rundt med flate dekk etter klokka fire. Har også en liten krabat hjemme. Mitt tips er å fordele sykemeldingen så du får hele dager fri, samtidig som den lille er i barnehagen, ellers går vinninga opp i spinninga spør du meg. Ta vare på deg selv. Ingen arbeidsgiver som gir deg medalje av å møte veggen!
mira11 Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Heia.. Jeg er ikke sykemeldt, men sover veldig dårlig om nettene.. Det er akkurat som "skinka" sovner når jeg ligger på sida, så jeg må snu meg mange ganger i løpet av natten.. Halsbrann er også ekstra plagsom om natta. Og 2-åringen min våkner fra 2-5 ganger i løpet av natta.. Jeg har ikke bedt om sykemelding, men det er ene og alene fordi mine kolleger på jobben har hatt en litt sånn holdning at de tror jeg kommer til å bli sykemeldt, og dermed unnlatt å ta meg med på prosjekter.. Så jeg sitter her i halvsøvne uten så mye å gjøre.. hehe.. I forrige svangerskap spurte legen om det gikk bra å jobbe. Og han fortalte at det jo var veldig vanlig å få en sykemelding på slutten, nærmest et tilbud til meg.. Legene har nok svært forskjellig praksis på dette området.. så man må bare spørre om sykemelding.. Hvis man får nei, så er det jo også mulig å bytte lege..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå