Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Erfaringer? Jeg er nok på vei til det nå...men det virker så skummelt etc.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 har redusert både magesekk og tarmer..men det var en "slankeoperasjon" vil ikke anbefale det til noen for det er ikke magesekken vi spiser med..er faktisk hode vi bruker...har vært tunge måneder,men har tatt av 40kg på 6 mnd..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Hei...Noen som vet ca vente tid me skil opperasjon ??? Skulle tillegen no den 16 okt og høre om de.Men er vist en spire på vei...Ikkje planlagt.Men slik er de me livet.Lurer på og avbestille timen eller utsette en opperasjon til eg er ferdig me svangerskapet.Rekner me de ikkje kan gjøre en slik opperasjon me baby i magen
15/12 Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Det er desverre altfor lang ventetid om du går for operasjon i det offentlige! Så mitt råd er å send søknad nå, du får ike operasjon før svangerskapeter over uansett... Jeg er gastric bypass-operert i jan-06, og kan ikke si jeg har angret ett sekund!!! Livet er snudd til noe positivt. Gikk fra 140 til 80 kilo første året, nå er vekta stabilisert seg på 88... Som det ble skrevet over her blir man desverre ikke operert i hodet, men det verktøyet vi får operert "inn" er en veldig god hjelp til å komme ned i vekt. Så får man evnt jobbe med det psykiske i tillegg. Om du går inn på www.vektoperasjon.no vil du finne masse informasjon! Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg gjenomførte GBP (gastric bypass) i februar i år, og er kjempefornøyd! Jeg måtte ikke ta gastroskopi..? Jeg tok operasjonen på Aleris i Oslo (privat), da jeg ikke orket å stå 2-3 år i offentlig kø. Jeg vet at jeg er heldig som hadde mulighet til dette. Derfor kunne jeg selv bestemme når jeg ville bli operert. Vår yngste sønn var 5 mnd da jeg opererte, så jeg slapp å bli sykemeldt fra jobb. Det var selvfølgelig tøft å slutte å amme han så tidlig, men det gikk heldigvis fort veldig bra med erstatning. Jeg har gått ned 41 kg siden operasjonen (på 6 mnd), og livet mitt er virkelig forbedret! Jeg angrer ingen ting, og elsker alt jeg orker å gjøre nå som var helt umulig før... Jeg løper rundt med ungene, jeg er mer tålmodig, mindre sliten (og gretten, ifølge mannen min:) og har et mye bedre selvbilde! Jeg har gått fra str 52 til 40/42 i klær, og kan endelig kjøpe de klærne jeg har lyst på - ikke bare de som passer!
Frøken B ღღ Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Jeg vurderer (og står på venteliste for) gastric bypass. Det jeg er mest usikker på og også føler jeg får minst informasjon om fra legene er hvordan det lar seg kombinere med graviditet. Altså, jeg skjønner at jeg ikke kan være gravid når jeg skal opereres, men hvor lenge må jeg evt. vente etter operasjon før jeg kan begynne å prøve? Vurderer til stadighet om vi skal prøve før eller vente til etterpå. Noen som har tips, meninger, erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Det anbefales å vente minst ett år, helst to med å bli gravid etter en sånn operasjon. Dette pga fare for mangelsykdommer hos baby.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 Hvor stor må man egentlig være for å få en slik opperasjon?
Frøken B ღღ Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 Hmmm... Tror vi må intensivere prøvinga NÅ, for jeg vet ikke om jeg har tålmodighet til å vente i 1.5 - 2,5 år til. Har ikke fått fastsatt dato for operasjon enda, men mai eller august er sagt foreløbig (før/etter ferien). Lurer på om det kanskje blir å utsette det. Jeg er så UTROLIG usikker på om jeg egentlig vil det. Jeg vil ned i vekt, men vil jeg utsette meg for alt det andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå