*TuttiFrutti* Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Selv tar jeg omega-3 tabletter - holder det da at jeg gir babyen dråper? Syns det er mye søl med tran..
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Vi har gitt gutten tran fra han var 6 uker. Ble en del søl i starten, men ble fort flink til å ta tran fra teskjeen. Forskjellen ligger vel i at D-vitamindråper stortsett bare inneholder D vitaminer (antar jeg, har ikke lest på flasken), mens tran inneholder både A,D og E vitamin samt omega3 fettsyrer.
2hærligegutter Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 D-vitamin dråper er kun d-vitamin, mens tran er omega 3 og a-d-e vitaminer. Tran er jo det beste. Jeg begynte med d-vitamin og så begynte jeg med tran da han var 4 mnd og fikk gratis i rimi pakken. Gir det samtidig med kveldsgrøten, går overaskende bra. Han gaper og syntes det er så godt:)
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 gir tran, men nå har hun begynt å nekte, så gir vi oss og begynner på d-vitamindråper en stund fremover... Kan jo ikke tvinge det i henne...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Gir d-vitamindråper! Ga henne tran 1 gang og da lukta det så av henne hele dagen etterpå, at jeg gikk med småbrekninger hele dagen! (hadde ikke søla, men lukta kom innenfra)! Skulle jeg ha muligheten til å holde jenta mi de neste årene så måtte jeg bare slutte med det! Gir d-dråper med grøten!
Labambie Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Tenkte bare skyte inn at om barnet får mme så skal de ikke ha d-dråper. Det er d. vit tilsatt i mme, og for mye d-vitamin kan skade lever.
Spent!!:) Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Har gitt tran fra han var 6-uker! Litt søl i starten ja, men det bedrer seg for hver dag! Griner litt på nesa, men når jeg smatter litt og sier namnam, så gliser han som bare det:) Får det på stellebordet om morgenen han da...helt naken:) syns faktisk det går overraskende greit...har jo hørt at det er så ille pga lukt, gulp og flekker på klær!
ja08 Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Drypper 4 dråper D-vitamin direkte i munnen på gutten min. Jeg vil heller tilføre han omega-3 via kosten istedet for at han skal gulpe tran på klær og sengetøy. Men, likevel tran er best!!! Ære være de som gir tran, dere gjør en god jobb.
løveprinsen <3 Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Her gir vi tran med sprøyte på kvelden. Med sprøyte så søler vi ikke og lukten forsvinner i løpet av natten. Genial måte synes vi da.
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 Her ga vi Tran i 6 uker ( fra han var 6uker) men det ble så mye søl da han gulpa hver gang av tran at vi har gått over til D-vitamin dråper MYE bedre å ingen søl lengre ) Jeg sørger for å spise min mengde fisk i uka så omega vitaminene blir dekka der.
Bunnies by night Skrevet 8. oktober 2008 #11 Skrevet 8. oktober 2008 Ga dvitamindråper de første månedene, da helsesøster sa hun mente det var like greit og minst søl. Men så prøvde vi med tran og synes det er greiest jeg - lillegutt ELSKER det, den skjea er virkelig høydepunktet i måltidet;) Synes ikke det lukter så ille heller jeg + at den selvfølgelig også er full av omega3
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 9. oktober 2008 #12 Skrevet 9. oktober 2008 Her går det i tran. I begynnelsen var det litt søl, men nå blir han så glad bare han ser tranflaska at armene veiver alle veier, og stolen nesten hopper på bordet =D Og gaper som bare det!
Nordhagenjentene :) Skrevet 9. oktober 2008 #13 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg gir bare mme og HS spurte om jeg gav tran eller d-dråper...... Når jeg sa jeg gav d-dråper sa hun at det var fint..... Så nå begynner jeg å lure....?
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 10. oktober 2008 #14 Skrevet 10. oktober 2008 jeg gir også bare mme og spurte HS om jeg skulle gi d-vitamindråper i tillegg da jeg hadde lest her inne (så klart..hehe) at de ikke skulle få det når de fikk mme, men hun sa at jeg skulle gi dråper også...begynner også å lure egentlig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå