Gå til innhold

Har noen erfaringer med nye Phil&Teds Vibe søsken vogn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.barnimagen.com/forum/thread/138744066

hei!

Denne vuderingen gjorde jeg for en liten stund siden og nå har jeg fått søskensetet og kan si dette om vogna med søskensetet på:

Hvis man skal ha denne vogna til turer i byen hvor størstemann ikke skal sove er den kjempegrei. Men her hjemme har vi to separate vogner hvor de kan sove i hver for seg. Ekstrasetet har en hvilestilling, men det er ikke noe "sovestilling" akkurat. Dessuten får eldstemann som nå sitter i ekstrasetet bakhodet i stanga øverst på ekstrasetet. Han er ca 85 cm lang. Der må jeg få ordnet en pute og legge.. Skulle jeg kjøpt vogna til en nyfødt og en på femten måneder (min minste er nå fire måneder) så hadde jeg kjøpt enten cocoon xl på 70 cm eller en annen nøytral mykbag istedenfor den cocoon som hører til vibe. Den er nemlig bare 60 cm og passer ikke lenge. Men der er god plass i hovedsetet til noe større så jeg lurer faktisk på å kjøpe meg en mykbag. Vil tro de fleste passer, prøvde en Teutonia hardbag men den var akkurat litt for høy, lengden passet fint. Med søskensetet plassert oppepå satt 1,5åringen fornøyd, men jeg er spent på å se hvordan han trives i "baksetet" Man kan ha hovedsetet i en relativt god hvilestilling uten at det påvirker den som sitter bak. Vogna var stabil med setet oppepå, men litt baktung med setet bak. Det var nok pga at minstemann satt i hovetsetet og eldstemann bak, og det er ikke meningen :-) Prøvet OTH igår for moroskyld og den var ikke mer baktung en denne ;-)

Føler at dette ble litt rotete, men det er mitt førsteintrykk søskensetet kom igår så det er ikke helt utprøvd. Bare spør om det er noe mer du lurer på :-)

Vil bare si at jeg nå har kjørt en tur med minsten på fire måneder i søskensetet under og størstemann i hovedssetet. Begge får god nok liggestilling til å kunne sove :-) og sitter veldig bra! Man får nesten ingenting i bagasjerommet under når søskensetet er bak så sidevesker e.l. er veldig kjekt. Hang to kjempetunge poser på håndtaket uten at det påvirket balansen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...