Laybik Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg er begynt å pumpe litt melk og fryse ned. Men jeg synes det er noe styr å koke utstyret mellom hver gang jeg pumper, må jeg det?? Har forresten en Medela manuell brystpumpe.
Gullsnoppen Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 En stund siden nå, men jeg helpumpet en periode. Hadde blitt gal om jeg skulle kokt hver gang.... Skylte godt med vann og kokte én gang om dagen.
Laybik Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2008 Da forsøker jeg det jeg også! Tusen takk:-)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Det bør kokes hver gang ja.. Jeg hadde ikke hælt å bruke skittent utstyr, og det utgjør også fare for bakterier i melken + sopp på brystene.. Man skal jo ikke bruke håndukker man har tørket seg på etter vask av brystene mer enn 1 dag av gangen heller (i følge ammeboka jeg fikk på føden)
Laybik Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg som håpte jeg skulle få slippe... Jaja, får fortsette å koke da!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har aldri pumpet så mye, men helt i starten ble det kansje noen ganger om dagen grunnet spreng. Men kokte IKKE pumpen mellom hver gang, bare skylte med kaldt vann med engang- og vasket nøye i zalo og skylte av i godt varmt vann. Kokte om kvelden, først i kjele så i mikrosterilisator!!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg skal ikke presse på jeg, men du ville neppe ha brukt samme flaske til lillen på kvelden som du hadde brukt på morgenen, og jeg bruker ikke engang samme melkeglass 2 ganger pr dag.. merker at det sitter igjen melkefett på glasset/flasken og det er der bakteriene sitter.. Tror dette er den eneste tingen jeg har vært skikkelig hysterisk på, alt kokes evt vaskes i maskin mellom hver bruk (hvis man har flere pumpedeler å bytte i mellom)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå