Gå til innhold

Reise en mnd etter fødsel

Anbefalte innlegg

Er invitert med på julebord sammen med samboer til Svalbard, fra fredag til søndag.. Er ca en mnd etter termin. Skal ikke ta babyen med men evt la h*n være hos mamma. Hva synes dere? Har sååå lyst til å dra og skal bruke pumpe fra begynnelsen av hvis det er aktuelt, men samtidig er det jo min førstefødte og jeg føler at jeg er en "dårlig mamma" hvis jeg bare drar.. Vet jo heller ikke om jeg klarer det når alt kommer til alt..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138860796-reise-en-mnd-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg ville absolutt ikke dratt hvis jeg var deg. Barnet er totalt avhengig av deg og jeg tror faktisk ikke du hadde klart å slappe av og kose deg uansett. Det første året er så viktig for barnet og det kan sette spor hvis du , en tryggeste, plutselig forsvinner. To døgn er lite for oss, men lang tid for en liten baby. Men dette er mine meninger da..

Jeg må også ofre et par julebord i år, men det kommer nye sjanser:-)

Lykke til med avgjørelsen!

Jeg hadde ikke en gang vurdert å reise fra babyen så tidlig. Men som hun over skriver, det er jo min mening. Man må jo gjøre som man vil, men noen ganger må man da også være forberedt på en og annen reaksjon selv om ingen nødvendigvis har noe med å blande seg.

Jeg ville da ikke dratt fra babyen!

Orker ikke tanken på at andre enn meg og samboeren skal passe på ho, og en hel helg? Ho trenger mor og pupp nesten hele tiden.

Det er vel den måneden de virkelig begynner å bli "kjent" med dere, lukta og lyden. Ville aldri i verden vurdert det engang. Jeg har nesten ikke lyst til å reise bort MED babyen i jula.. De trenger å få inn rutiner, fred og ro.

Vi venter vårt første barn, og jeg ville ikke reist fra det når barnet er bare en måned. Den første tiden er jo så viktig, man skal bli kjent med hverandre. Og dessuten er barnet avhengig av puppen. Det finnes mange fristelser ute i verden, men noe må velges bort når man blir foreldre. Barnet kommer i første rekke. Og når babyen kommer vil du sikkert ikke takle å være borte fra det i 2 dager, selv om du vet at barnet er i trygge hender. Vi er invitert til 2 julebord i år. De er i nærheten av der vi bor, men vi (iallfall jeg) takker nei til julebord i år. Det kommer flere...

Ikke så tidlig en helg helg, og så langt unna. Ikke lett å komme seg hjem om det skulle være noe... Hadde ikke fått ro.. min første.. Men mener nødvedigvis ikke at ungen er totalt avhengig av mor første året som skrevet over...

Vet ikke hvor tidlig overnatting blir aktuelt, men hos min søster el mor, kanskje etter 3-4 mnd.. (ei natt)

Men, uansett ditt valg :-)

Annonse

Det som er viktig er at du føler hva som er rett for deg. Babyen vil ikke lide av at du er borte i 2 dager, spørsmålet er vel heller om du klarer å være borte fra den. Du er helt klart ikke en dårlig mamma om du drar, man snakker jo bare om 2 dager. Det du må ta i betraktning er hvordan du tror formen din er og om du takler å reise så kort tid etter fødslen.

Jeg ville heller ikke dratt. Kanskje babyen ikke vil lide, men den vil nok savne deg og har behov for moren sin hele tiden når den er så liten.. Jeg er invitert på julebord og noen fester som vil være rett i nærheten av der jeg skal være i julen, men har sagt nei, vil ikke være borte fra babyen til langt på natt, og om jeg skulle komme til å dra på en fest (noe jeg er innstilt på at jeg ikke skal) skal jeg i hvert fall ikke drikke, men kunne kjøre hjem med en gang besteforeldrene ringer og sier i fra at den er våken.. Tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til tanken på at den lå våken, og kanskje begynner å skrike og savner med sååå tidlig.. Men det er nå min mening:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...