Gå til innhold

jeg trenger hjelp av dere jenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på ul idag, og gynekologen så bare ett egg på 13 mm og en på 10mm og 3 på 7-8 mm.

dvs det er fult mulig jeg bare får ett eller to egg...huff altså!! så nå har de økt dosen min fra 75 ie gonal f til 112.5 ie og skal på ny UL på fredag...

snakket med legen på nordica nettop som sa at blir det bare ett eller to egg må vi vurdere om jeg skal avbryte hele greia....huff er så lei meg....

er det noen som kan gi meg litt råd her om hva vi skal gjøre ? skal vi satse nå på mine to egg, eller skal jeg avbryte??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Dukket den siste eggstokken opp i dag da?

Jeg skjønner veldig godt at du er frustrert og usikker. Har vært i akkurat samme situasjon, og posta samme innlegg som deg..

Noen mente at vi burde "kjøre på", og ta sjansen, for man vet aldri hvor gullegget befinner seg. Noen få, for det meste folk som hadde vært gjennom det samme, og ikke fikk ut egg, mente at det var lurest og avbryte..

Jeg vil tro at det for dere, også er et spørsmål om økonomi. Hvis dere avbryter før uttak, vil dere fremdeles ha 2 fullverdige forsøk igjen. Hvis dere går til uttak regnes det som et forsøk. Men dette bør du sjekke med Nordica. Kanskje dere kan lage en avtale på det? Og så er det jo jobben, reise, hotellopphold osv..

Det er ingen her inne som kan spå utfallet av hva som kommer til å skje hvis du velger å gjennomføre forsøket, til tross for få egg og kanskje, men bare kanskje litt dårligere odds. Men vi vet hva som skjer hvis dere avbryter, for da blir den iallefall ingen baby denne gangen.

Jeg har bare ett råd - FØLG HJERTET og magefølelsen. Når du har vært på scanning neste gang, så må du bare kjenne på disse følelsene. Det var det vi gjorde til slutt, selv om til og med gynekologen vår mente det var for få egg (bare 2 store og modne).

Og her sitter vi, allerede halvveis i svangerskapet!! Tenk at vi vurderte å avlyse DEN Danmarksturen.. *Vondt i hjertet*

HÅPER så inderlig dere lykkes denne gangen.

Skrevet

jada den dukket opp med 5-6 knøttesmå egg det ikke var håp for :-(

nei jeg prøver liksom å tenke på at man vet aldri om gullegget er på vei nå eller ikke....og økonomien sliter jo på disse ivf forsøkene, samtidig til at vi er villige til Gjøre alt for å bli gravide..

jeg ringte jo nordica i stad, men i all dansken og stresset så glemte jeg å høre om det koster oss ett forsøk om vi kjører på, jeg er redd det er nok slik.

ja skal prøve å følge mageføelsen, men akkurat nå er jeg bare lei meg og går konstant å er nervøs for utfallet....dette er nesten værre enn å få negativ graviditets test altså....for nå føler jeg ikke noe håp.....vi som hadde så bra magefølelse på at denne gangen skulle det gå!

vet du hvordan det er med det ene store egget vårt, når man stimulerer i håp om at de på 7-8 mm skal bli større og modne ? blir ikke det "overmodent" i mellomtiden?? er vel begrenset hvor lenge man kan gå med dette egget eller?

huff jeg håper jo på en slik solskinnshistorie som dere fikk til slutt....men har vi så flax? jeg blir dårlig bare av å tenke på at avbryter vi nå, så er det ikke forsøk før i februar igjen...

Skrevet

Hei.

det koster ikke ett forsøk å avbryte før egguttak. Koster rundt 4000 , og så har du forsøket til gode.

Prislisten ligger på nett hos dem.

Skrevet

ok...men det koster vel om man reiser å tar uttak, selv om eggene ikke overlever uttak?

Skrevet

ja det koster 4000 å avbryte før uttak, tar du uttak bruker du ett forsøk selv om eggene ikke overlever. De har skillet ved egguttak.

Skrevet

ok takk for svar :-)

Skrevet

Lykke til du.

Jeg kjenner tankene dine.

Skrevet

takk for det :-) lykke til med deg også...er et slit dette her, men en dag er det verdt det for oss alle :-)

Skrevet

Hei, igjen

Synes det er pussig at Nordica skal ha 4000 kr selv uten egguttak.. Hva skal de utgiftene dekke?

På Maigaard, der vi "holder til", tok de ingenting hvis vi avbrøt før uttak, men etter uttak telte det som et forsøk i pakka uansett om eggene overlevde eller ikke. Alternativt kan man betale et "avbrytningsgebyr" på 8000 og beholde de resterende forsøkene i pakka. Synes det er en fin ordning :) For jeg skjønner jo at de gjerne vil ha dekket det medisinske inngrepet det er å ta ut egg.

Ang. størrelse på egg kan jeg bare snakke av egen erfaring. Du kommer mest sansynlig til å sette eggløsningsspøyta når eggene er ca. 18 mm. Siden du tar medisin for å hindre eggløsning skal det største egget holde seg, og samtidig gjør hormonene i sprøyta at de minste eggene modner litt ekstra fort. Så i teorien skal det ikke ha noe betydning at det er noen mm mellom dem.

Da vi var nede i Danmark var det ene egget 2-3 mm mindre enn de to største. Det var da 1-2 dager mindre modent, og det tok en ekstra dag før man kunne se at det var blitt befruktet. Eneste forskjellen for deg, vil bli at du får satt inn et 2-delt egg, i stedet for 4-delt. Men det ordner seg i magen ;) *håpe*

Vet ikke om dette gav noe mening, men håper ting blir klarere etter neste ul. Når skal du sjekkes igjen?

Skrevet

Hei på deg - man leser jo støtt og stadig om at et eller to egg er nok...cheer up, imorgen er sikkert de andre tre større:) Håper du slipper å avbryte! Jeg skal også på UL imorgen, er ikke helt optimist jeg heller med tanke på sist da det ikke var noe i det hele tatt...

Vi ville satset selv om det bare var to egg! Lykke til, spennende å høre hva det blir imorgen.

Skrevet

hm ja jeg tror ikke nordica har noe "avbrytningsgebyr", men de burde kanskje ha hatt det? jo takk ivf-mammaer (igjen) det du har skrevet nå hjelper meg mye. skal med glede sette inn ett to-delt egg jeg altså :-)

jeg går å er konstant nervøs for hva som skal skje, får ikke ro i sjela! jeg krysser fingrene mine så hardt for at det skal komme hvertfall ett egg til på en god størrelse!! jeg skal på ul i morgen, dvs bare to sprøytedager etter forrige UL. fikk beskjed om å ikke ta dosa mi i morgen før jeg kommer....føler at UL i morgen er nesten sånn vinn eller forsvinn om du forstår hva jeg mener...... men nordica sa i går at helst vil han se meg på sprøyter i til mandag eller tirsdag i håp om at flere egg kommer til!

Skrevet

ja jeg har lest det flere steder jeg også...at det er bare ett egg som trengs. sykepleieren jeg snakket med først på Nordia i går, sa at mange kvinner kommer med 2-3 egg for uttak...men så spurte hun om alderen min, og da jeg sa 25 sa hun " ..............åh......." på en ikke så oppmuntrende måte.....

ja det heller mot å reise ned med to egg...men jeg må vite om jeg kan evt takle skuffelsen over at ingen av de overlever eller deler seg som de skal....min største frykt er å ikke få satt tilbake noen!!

LYKKE Til med deg i morgen ES76, det ligger nok noen gullegg å venter på deg skal du se:-)

Skrevet

Hei Lillebie jeg skjønner din frustrasjon. Jeg ville kanskje helt mot å avbryte og så satse mot neste forsøk og håpe på at det ordnet seg bedre da. Da vet vel legene mere hvilke doser de skal sette deg på? Det at du "kun" er 25 gjør jo også at du ikke har like dårlig tid aldersmessig som mange andre IVF'ere. Ikke lett dette her...

Skrevet

nei det er absoulutt ikke en lett beslutning..... er liksom så vanskelig å vite om de klarer å dosere meg frem til mere egg neste gang, for 150 ie blir jeg overstimulert på, og 75 ie er for lite, nå gjenstår det å se hva som skjer på 112,5 ie ......

jeg prøver å bestemme meg på forhånd litt med meg selv. hvor grensa skal gå.... skal jeg avbryte om det er to egg?

skal jeg fortsette om det er 3 brukbare egg, eller 4 brukbare egg? ja jeg vet jeg er "bare25 år", men barn er noe jeg har ønsket meg i mange år, og da blir tre måneder ventetid på neste forsøk, som 3 år i hodet mitt...

nei jeg skal snakke ordentlig med de på nordica å høre med de før jeg reiser ned hva jeg burde gjøre...

har allerede brukt 10 000 kr på medisiner dette forsøket, og jeg som lever i partnerskap får ikke dette igjen av nav for å si det sånn...pluss at vi bruke 15 000 kr sist... begynner å tære på lommeboka!

Skrevet

Ååå Lillebie så trist at det skulle bli så vanskelig :-(

Sender deg varme tanker og masse fingerkryssing for at du får 3-4 egg. Som mange har nevnt over, følg magefølelsen !!!

Klem

Skrevet

takk for det Gitte:-) skal gjøre alt jeg kan for å følge magefølelsen og ikke vilja :-)hvordan går det med deg, har du satt i gang eller?

Skrevet

Lykke til på ultralyd i morgen Lillebie! Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Ville bare si lykke til på ul ..kansje den blir mere posetiv..og det er jo sant at ett egg er alt dere trenger..håper det ordner seg ,ingen lett avgjørelse..klem..krysser fingrene for deg jeg og...

Skrevet

Hei lillebie, vet hvordan du har det! Mye kan skje over helgen. Forrige IVF hadde jeg 5 follikler i medium størrelse. Ble skuffet og tenkte det var få. På tre dager til dukket det opp 3 til ingensteds fra. Så mye kan skje og mye mer tror jeg enn om du nå hadde hatt en på 18mm og resten på 7. Hold ut! Vi vurderte også å avbryte, vi hadde få egg første gangen. Nordica sa at to stk er akseptabelt. Vi tenkte på å avbryte men kom frem til at vi kjører løpet ut, å kjøre løpet ut har større sjanse for baby enn å avbryte. Men dette varierer sånn, ikke alt passer for alle. Og du er nesten ti år yngre enn meg og har kanskje sprell unge egg i forhold. Kanskje gullegget er ett av dem? Vet dette er vanskelig masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...