Gå til innhold

Noen som har hatt mola her?

Mamma_til_isabella

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har hatt mola som ønsker å snakke litt?

Hadde en ma i uke 12 i april og fikk beskjed en mnd siden om at det var mola. Kan begynne å prøve igjen nå i oktober å håper det klaffer fort:)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre om hva mola er?

Skrevet

Jeg har hatt det, er nå i uke 9, skal på UL på tirsdag, siden jeg kan ha det igjen...... nervøs, orker ikke det en gang til. Gikk med det i 15 uker før det ble oppdaget sist jeg hadde det, kan kanskje skylde litt på meg selv siden jeg ikke satte ned foten å krevde en tidlig UL men men....... det var tross alt mitt første svangerskap, jeg hadde HCG hormonet i blodet i 4 mnd etter utskrapning.

Blæremola, eller på latin mola hydatidosa, er en tilstand hvor et svangerskap fra begynnelsen utvikles unormalt. Det dannes ikke foster, morkake, fostervann og fosterhinner, slik det normalt skal. Dette kalles en komplett mola. I noen tilfeller danner det seg et foster, mens det er morkaken som ikke utvikler seg normalt, og dette kalles en inkomplett mola.

Jeg har da hatt koplett mola og strevde med det i ett år

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde blæremola for to år siden. Det ble oppdaget på ultralyd i uke 16. Fosteret var dødt, og de antok at det døde i uke 8-9. Fikk god oppfølging, og ble lagt inn for utskraping dagen etter ultralyd.

Jeg måtte ta jevnlige blodprøver for å sjekke at hcg nivået sank til normalt nivå, og fikk beskjed om å vente minst 6 måneder før vi ble gravid igjen.

Ønsker deg lykke til med videre prøving!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...