Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har vært på sykehus et par ganger de siste dagene pga vondt i magen, på siden av magen. Livmorhalsen er ca 32mm og jeg har en åpning på 4 mm øverst i livmorhalsen. Jeg fikk beskjed om å slappe av, og ringe om jeg skulle kjenne nedpress eller om magen blir hard. Jeg syns at magen blir hard hver kveld og sa dette til legen,og ho sa at når magen er hard om kvelden skal det gå fort over igjen. Trodde det var normalt at magen er hard om kvelden?? De 4 mm med åpning,er det noe som ''alle'' har, eller er det noe som har kommet pga at jeg ikke har vært nok i ro. Har slappet veldig av de siste dagene. Kan det lukke seg igjen?? Jeg er så redd for å føde for tidlig. Er det arvelig? Selv er jeg født i uke 33, da klarte legene å stoppe fødselen i 3 uker,så jeg holdt på å komme i uke 30. Jeg skal ha tvillinger så jeg regner med at de kommer til å komme for tidlig uannsett, men håper de blir i magen til etter jul. Jeg er i følge UL termin 21 uker nå, men jeg vet når jeg hadde EL og er i følge min beregning 22 uker i morra. Jeg har lest et sted på BIM at de ikke gjør noe for å redde barn født før uke 23. Hva om jeg feks føder når jeg er 22+5 (UL termin) ? Jeg er egentlig da ifølge min beregning 23+4. Vil de ta det i betrakning om noe skulle skje? På UL i dag sa jordmora at TV1 er +16% vekst avvik og TV2 er + 2%. Jeg tror det kommer av at jeg er lenger på vei enn de har regnet ut. Er jeg helt på jordet som tenker sånn?? Er det noe jeg kan gjøre for å unngå å føde for tidlig??? Er det viktig å ikke ha sex for å forhindre for tidlig fødsel eller har det ikke noe å si? Alle råd tas i mot med takk:) Er så redd for at noe kan gå galt,for det er lissom typisk om noe slikt skulle skje, når vi etter flere års prøving endelig har blitt gravid.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138859600-kanskje-dere-kan-hjelpe-meg-litt-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-for-tidlig-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 9. oktober 2008 #2 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har også kort livmorhals, min er 2,5 og jeg har fått strengt forbud mot sex resten av sv.skapet. Er 25 uker på vei og måles hver uke... Vet ikke så mye om dette her, utenom at jeg ligger og er 100% sykemeldt frem til termin.. Beste er og kommer seg godt opp mot 28 uker, helst til 34.. Jeg ønsker deg masse lykke til, pass på at du får skikkelig oppfølging.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138859600-kanskje-dere-kan-hjelpe-meg-litt-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-for-tidlig-f%C3%B8dsel/#findComment-138866458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå