Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg fikk litt av et sjokk her om dagen, mitt lille lykketroll på 3 mndr og nå 11 dager griper bevisst etter objekter som henger over ham og holdes foran han når han sitter på fanget! Han oppdaget hendene sine for en god stund siden, og har lenge slått etter rangla som henger over ham i babygymen med lukkede never, men nå har han åpnet hendene og tar etter den:) Han er ikke 100% koordinert ennå, men 8 av 10 ganger så tar han tak og holder i den mens han studerer den og skravler fælt. Trodde ikke dette skulle skje på ivhertfall en måned eller mer. Er veldig stolt nå Litt skrytete innlegg kanskje, men syns det er så stas!
Krusemynthe Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Gleder meg med deg. Tulla her er 3 mnd og 8 dager og tar leker hun også, men hun glemmer dem så fort hun får tak i dem, så det bli lite lek og utforsking. Men veldig moro bare at vi kan holde opp ting og så ser vi at hun virkelig prøver å få tak i dem
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2008 ja det er en herlig følelse når de små begynner å bli store og litt mer uavhengige. Gleder meg veldig til lillegull kan sitte helt alene, da kan han leke mer for seg selv og det er lettere å leke meg andre da også<3 Hvordan er din lille rundt andre babyer da? Har hun begynt å vise interresse? Vet ikke helt om lillegull skjønner helt at han kan leke med andre babyer ennå, men leke med voksne går veldig greit:p
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Haha, min lille skjønnhet var på 3-mnd-kontroll hos helsesøster for en uke siden. Helsesøster spør om hun har begynt å gripe etter ting eller vise interesse for leker, og jeg sier som sant var at nei, det er hun ikke særlig stor på enda. I mellomtiden fant helsesøster fram en trerangle med fine farger, og vesla som satt i fanget skulle jaggu ikke ha noe av at mamma sa at hun ikke kunne nei! Fram med hånda og kleppa tak i rangla umiddelbart, og tydelig meget fornøyd med egeninnsatsen etterpå ...Men hun er fortsatt ikke verdensmester på det på hjemmebane, så det var nok mest fordi den rangla var så innmari fin Men ja, det går innmari fort framover her nå. Føler at hun løper helt fra meg denne uka; på mandag fant hun ut at med litt drahjelp er det superkult å reise seg opp i stående i sofaen. På tirsdag hadde hun tidenes latterkick når hun oppdaget at mormora var på besøk, og i dag fikk vi høre på babysvømminga at hun er stabil i nakken og ikke trenger støtte ved dykking - senest for en uke siden sa samme instruktør at hun IKKE var stabil i nakken enda og derfor skulle støttes... Nesten så jeg ikke ville vært sjokkert om hun stod med kofferten i hånda i morra og skulle flytte hjemmefra Men det er jo veldig stas og da, selv om jeg føler at det blir mindre og mindre baby igjen for hver time som går...
Krusemynthe Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Nå har vi 4 andre barn i huset, og jeg ser at hun er mye mer oppmerksom mot dem nå, enn for bare ei uke eller to siden. Synes forøvrig at det har skjedd ting de siste par ukene; - hun er mer fornøyd, rett og slett - hun er mye lettere å få til å smile - hun "prater" mye mer - hun syns plutselig ting som har vært helt krise før er rimelig ok, nå. Tenker f.eks på babygymmen, å bare sitte på fanget uten å bli bært rundt o.l. Rohyron; Åååå, jeg blir nesten på gråten når du skriver det med kofferten i hånda/utflytningsklar. Dette er mitt siste barn og en skikkelig atpåkladd så hun skal ALDRI flytte hjemmefra ;-) Bare være mammas lille baby! Jeg tenker ofte at jeg faktisk kunne klemt henne ihjel. I'm in løøøv!
Krusemynthe Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 roheryn...rohyron...ja, ja. Er'kke så lett. Godt jeg ikke kallte deg rohypnol!
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Det er moro! Min grep etter ting mellom uke 10 og 12. 3 mnd holdt han begge hendene samlet. Tror han var veldig tidlig ute med "hendene". Nå er han snart 6 mnd og koser seg med å putte tærne i munn-søtt!!! De utviklingsskjemaene er jo bare veiledene. Noen ting skjer tidligere og noen senere..Men moro er det =)
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Ja det er jo så gøy å se utviklingen. Gutten min begynte å gripe bevisst ved ca 2,5 mnd. Nå er han 3,5 og fanger lekene med begge hendene og putter dem i munnen:-) Utrolig morsomt. Han rullet og fra mage til rygg her en dag (ikke med vilje) og er endelig stødig i nakken, tipper bare litt fremover når han er veldig trøtt! Så nå venter mor spent på latteren:-) Han hikster litt men får liksom ikke ut latteren, men tror det er like før! Denne tiden er så utrolig gøy, føler han gjør noe nytt hver dag:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå