Gå til innhold

Brystnekt

Gleder_oss m. komplett familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har siden fødsel (hasteks) hatt problemer med ammingen. Problemet fra dag 1 var å få hektet henne på. Det gikk til slutt etter lang tid og mye hjelp fra jordmor. Jordmor måtte dra mye, lenge i brystvorten og bruke sprøyte med melk for å lokke henne. Det ble sagt at tungen sto veldig opp, men undersøkeler viser at hun ikke har kort tungebånd. Alt ligger også til rette for at mine brystvorter kan fungere bra til amming.

Melken kom for fullt dag 4. Brystene ble da så harde at vi klarte ikke lenger å få hektet henne på. Vekten raste og vi måtte gi mme på flaske! Jeg begynte å pumpe meg, vekten gikk opp og babyen var kjempefornøyd. Jeg har siden vært en fullpumper med flaskebarn.

Jeg har prøvd med jevne mellomrom å legge henne til, men hun blir bare illsint og bøyer hodt bakover bare hun omtrent ser brystet. Liggende stilling fungerer enda dårligere enn sittende i klassisk stilling. Jeg er rolig som person, også når jeg prøver å legge henne til. Jeg nynner gjerne litt for å prøve å roe henne. (Det kan fungere en sjelden gang med brystskjold).

Jeg har nok melk og utdrivningen fungerer godt. Jeg har også forsøkt å legge henne til når hun ikke er skrubbsulten, men hun vil rett og slett ikke legges til.

Jeg føler vi står helt bom fast og jeg trenger litt innspill på hva jeg kan gjøre. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor det her ikke fungerer. Jeg føler vel kanskje at i tillegg til råd, så burde jeg treffe noen som kan fysisk hjelpe oss med tilkoblingen...

Ellers kan jeg nevne at vår datter får mye nærhet og blir lagt ofte til brystet hos både mor og far. Jeg tar også ofte av meg på overkroppen, slik at babyen får ligge tett til brystet når hun får flaske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det KAN være at hun har en liten låsning i nakken som gjør det ubehagelig for henne å spise. Min baby hadde det, spente seg bakover i en bue og hylte. Lå og knurret (!) og hadde tydelig ubehag etter kort tid ved brystet når jeg fikk lagt ham til. Når nakken hadde fri bevegelighet tok han brystet og smilte!

Jeg trodde lenge at jeg hadde dårlig teknikk, ikke la til riktig etc, men så viste det seg at det var babyens nakke som var problemet.

Verdt å sjekke hos manuellterapeut!

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?nid=1046

Skrevet

Hei Millimini!

Takk for din tilbakemelding :-) Jeg har vært på sykehuset i dag og undersøkt saken og det viser seg at det er mega brystvegring + sta dame som ikke vil jobbe for maten ;-). Vi fikk heldigvis hektet henne på, men det kommer til å kreve mye tålmodighet fra både meg og henne fremover. Det var unasett greit å få utlukket evt. kiss.

Ha en fin dag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...