Gå til innhold

Endelig min tur til å puste lettet ut!!!!


Tigerlily79

Anbefalte innlegg

Etter masse bekymringer over manglende symptomer, muligheter for MA og andre rare ting, har jeg nå vært på ultralyd og sett en sprellende liten krabat på 6.5 cm!! Den spratt rundt inni der og vifta med armer og bein. Nakkefolden så også bra ut. Ble justert litbake til omtrent det som var opprinnelig menstermin, så nå har jeg hoppet nesten en uke inn i 2. trimester allerede (13+5).

 

En helt fantastisk følelse, og jeg vil anbefale alle som er nervøse, og har råd til en privat UL om å gjøre det. Jeg var på Majorstuaklinikken, og det var kjempebra! Veldig hyggelig lege som het Dr. Trolle. Samboeren min var med, og det var ikke kleint selv om det var innvendig UL. Det kostet 1200 kroner, men det var verd hver eneste krone!

 

(Lettere ekstatisk akkurat nå, som dere skjønner!) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra!! Da kan man virkelig begynne å glede seg. Jeg skal ikke engang til jordmor før jeg skal på ultralyd i uke 19, så det blir lenge å vente på om det er liv der inne. Tror jeg skal snike meg inn til legen en dag og spørre om de kan lytte etter hjertelyd med en sånn doppler sak. Tror ikke helt på at vi venter nummer 3. Vi har ikke jordmor i kommunen så vi går bare til legen når det er høyst nødvendig med prøver og sånn. De sa jeg ikke trengte annet enn å ta en blodprøve og den tok jeg i uke 6...

 

Kjipe greier. har jeg hatt mulighet hadde jeg også bestillt priv. ul.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heihei!

 

Lurte bare på en ting... fikk du justert terminen din etter str på fosteret? eller trodde du at du var 13+2?

 

Jeg var på tidlig ul i går, etter min beregning er jeg 12+5 i dag... men fosteret var 7,5 cm i går... ? Han sa riktig nok at det ville si at jeg var en del lenger men fikk aldri noe "ny" termin da de vokser så forskjellig så tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han regna ut at terminen var 1 uke før jeg trodde. Det vil si, jeg var på ultralyd i uke 7 også, men da ble jeg skrudd en uke tilbake. Så den terminen jeg fikk når jeg var til UL nå, var omtrent den samme som opprinnelig menstermin. Men jeg trodde jeg var 11+5 da jeg kom dit, men så justerte han til 12+5.

 

Fint å "vinne" en ekstra uke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...