Gå til innhold

Noen som er slankeoperert her?

Anbefalte innlegg

Hvorfor må man ta gastroskopi? Tror ikke jeg klarer å svelge slangen. Får man ikke operasjon dersom man ikke gjennomfører det?

Hvor lang tid tok prosessen? fra dere søkte til operasjonen var gjennomført? Har du gått ned mye i vekt? Har du hatt noen bivirkninger? Fornøyd med alt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138858040-noen-som-er-slankeoperert-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjenomførte GBP (gastric bypass) i februar i år, og er kjempefornøyd! Jeg måtte ikke ta gastroskopi..?

Jeg tok operasjonen på Aleris i Oslo (privat), da jeg ikke orket å stå 2-3 år i offentlig kø. Jeg vet at jeg er heldig som hadde mulighet til dette. Derfor kunne jeg selv bestemme når jeg ville bli operert.

Vår yngste sønn var 5 mnd da jeg opererte, så jeg slapp å bli sykemeldt fra jobb. Det var selvfølgelig tøft å slutte å amme han så tidlig, men det gikk heldigvis fort veldig bra med erstatning.

Jeg har gått ned 41 kg siden operasjonen (på 6 mnd), og livet mitt er virkelig forbedret! Jeg angrer ingen ting, og elsker alt jeg orker å gjøre nå som var helt umulig før... Jeg løper rundt med ungene, jeg er mer tålmodig, mindre sliten (og gretten, ifølge mannen min:) og har et mye bedre selvbilde!

Jeg har gått fra str 52 til 40/42 i klær, og kan endelig kjøpe de klærne jeg har lyst på - ikke bare de som passer!

• 2 måneder senere...

Annonse

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Tar det lang tid å komme seg etter en slik opperasjon?

Jeg tenker på det i forhold til å ta seg av ungene.

Helen71. Måtte du gjennom slankekurer/pulverkurer eller noe annet oppleg fra den tid legen din søkte om opperasjon fremt til du ble opperert?

Hvor mye veide du før opperasjonen?

Håper du eller andre kan svare meg. Blir veldig glad for det.

Legen min sa jeg kunne søke om opperasjon, men jeg syns det høres så niftst ut og vil gjerne vite mer først.

jeg har tatt den for 2 år siden og jeg tok ikke noe slange ned i halsen.Ble operert på Tønsberg.

jeg venter i 2 år og 4 mnd fra jeg søkte til jeg ble operert.hadde jeg hatt muligheten til å bet selv så hadde jeg gladelig gjort det....

det er verdt hver krone

• 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Annonse

Heisann;))

Jeg betalte ca 80.000,- danske og opererte i Belgia.Var en arrangert tur.Gjorde det i januar 08 og treger ikke et sekund....

Hadde da en sønn på 1,5 år hjemme som beg i bhg des.

Har til nå tatt av 50 kg og er veldig fornøyd med det;))

Er nå gravid i uke 7,så det skal bli spennende og se,men vet om flerne som har gått gravide og nesten ikke lagt på seg;))

Har ikke hatt noen bivirkninger og trengte heller ikke å ta gastroskopi,men jeg hadde mye problemer med halsbrann og gallestein før.Så jeg fikk gastroskopi uansett,men det var ingenting å bekymre seg for ,det tar ca 30 sek....Fikk fjernet gallesteinen før opr og har ikke hatt halsbrann en eneste gang etter opr;))Hadde hver dag i 2 år ca ;((

Eneste er at du må leve på vitamin tilskudd og ta jevnlige blodprøver,men det er absolutt verdt det;))

Lykke til;))

• 3 uker senere...

jeg tok gatric bypas 14 april.. angret hver eneste dag den første månden.. det var veldig tungt.. men.. jeg har en gutt på 2,5, ei jente på 9 månder, og gikk på skole.. så var mye jeg holdt på med på samme tid..

nå, i dag, angrer jeg ikke et sekund, jeg var på kontroll i dag, og legen var fornøyd.. 36 kg har jeg gått ned siden 14 april ;O)

• 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Arrne trenger du ikke tenke på. Mine syns ikke dersom man ikke vet hvor de er, og kikker nøye etter. Det er nå 2 1/2 år etter GBP og det er det beste som har skjedd meg, har gått ned 60 kg og er nå normalvektig, har det mye bedre fysiskt, og IKKE MINST psykiskt..

• 2 uker senere...

Men hva er bivirkningene i etterkant?

Må dere for alltid spise bittesmå måltider? Kan dere drikke all type væske? Alkohol? Kan dere aldri drikke sammen med maten?

Hvordan er det med overflødig hud?

Må dere ta noen medisiner?

Jeg ble operert i feb. 08, kvittet meg med 54 kg siden den gang, fra 121 kg til 67 kg. Gikk gravid ett år etter operasjonen.

Bivirkningene jeg har hatt er nulltolleranse for sukker, da blir jeg kjempedårlig. Det har roet seg litt ned nå, slik at jeg kan nyte et lite kakestykke e.l. i selskap, eller kose meg litt i helgen feks...

Har utviklet melkeintoleranse etter operasjonen, men kan spise mat som det er litt melk i.. Men ellers tåler jeg det meste av væske. Kan reagere på appelsinjuice, får da vondt i magen.

Alkohol fungerer, men jeg tåler myyyye mindre enn før. Og må drikke sakte..

Legene sier man ikke skal drikke til maten, men det har aldri funket for meg, derfor har jeg drukket til måltidene.. Det går stort sett alltid fint, ved unntakene kan jeg oppleve dumping.

Jeg er forholdsvis ung, 24 år, og har vært ganske heldig med huden, tross 2 graviditeter, en etter operasjonen.. Klart huden ikke er fast, men jeg oppfyller ikke kriteriene til å få dekket hudkorreksjoner, med unntak av brystløft.

Huden jobber fortsatt med å trekke seg inn og strammes, så jeg er optimistisk :)

Man må gå fast på daglig inntak av diverse vitaminer resten av livet etter en gbp, og B12 injeksjoner 3-4 ggr i året.

Du kan lese deg til masse info på http://www.vektoperasjon.no/forum/

Der er vi mange med masse erfaring og informasjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...