Gå til innhold

kyllingfilet i ovn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan steke kyllingfilet i ovn? Hvor mange grader og hvor lenge?

Bør den stekes sammen med noe? Marineres først? Serveres sammen med hva?

Som dere sikkert skjønner, jeg har tatt opp kylling fra fryseren til middag, men der stoppet fantasien gitt :)

Takk for tips!

Fortsetter under...

Skrevet

Toro har en veldig god poserett for kylling i ovn.

Enklere kan det ikke bli så løp og kjøp.

Skrevet

Jeg bråsteker den i panna med smør først (ikke olje, for å få god skorpe) og legger de deretter i en ildfast form som er smurt. Inn i ovnen på ca 220 grader til de er ferdig, kommer ann på str. Lager som regel hjemmelaget potetbåter som stekes i langpanna samtidig eller fløtegratingerte poteter. Enten fløtesaus eller kylling bretagne saus :) nam nam

Skrevet

steik filetene litt ipanna, surr så bacon rundt dem og legg dem på ei steikeplate og ha så litt revet ost på toppen og litt krydder, server ris og kylling og bretagne saus og ha enten grønnsaker eller salat ved siden av , snadder

Skrevet

Stek filetene raskt i panna for å få stekeskorpe. Krydre med salt og pepper (evt andre krydder dere liker...). Legg filetene i ildfast form og ha over litt (eller mye) hvitost. Stek på 200 grader i ca 10 minutter.

Jeg pleier å servere med potetbåter og stekte grønnsaker (f.eks. løk, paprika, blomkål)

Du kan også ha kremost med urter i filetene. Da skjærer du et godt hakk i dem, som du legger litt kremost i, før du har hvitost over og steker videre i ovnen.

Skrevet

Stek champignon og løk, putt i ildfast form, legg over brokkoli og gulerøtter i tynne skiver. Stek filetene raskt i panna, før du legger de på toppen.

Hell fløte i panna og smelt oppi et par hønse-buljongterninger og et par presset fedd hvitløk. Kok opp og ta i en boks creme fraise før du heller det over i formen. Inn i ovnen på ca 230 grader til det er ferdig(20 min kanskje?). Server med pasta og cherrytomater. Veldig godt!:)

Annonse

Skrevet

Jeg pleier å steke de i panna. Hå på masse kyllingkrydder eller grillkrydder først og brun de raskt i panna på begge sider, deretter skrur jeg varmen ned og lar de surre under lokk ca 20-25 min. Serveres med ris eller chips. Og en god salat. Lager til en eller annen posesaus fra Toro. De har flere gode kyllingsauser.

Skrevet

Del kyllingfileén i skiver og bryn de lett i stekepanne. Legg de i en ildfast form og hell over en blanding av flöte og taco-pulver (fra en pose med vanlig taco spice mix)

Ta ca en spiseskje pulver til en dl flöte.

Inn i ovnen en halvtime på 200 grader..

Ris og salat passer godt til...nammenam!! :-)

Skrevet

Legg tinet kylling på bakepapir sammen med rå poteter oppskåret i båter....salt og peppre...inn i ovnen på 200gr (varmluft) ca 30 min når potetene er gyllne er kyllingen det også... server gjerne med saus og salat.

Skrevet

Krydre fileene og stek dem på sterk varme et par min på hver side og legg dem deretter i ildfastform i stekeovnene i tre kvarter på 180 grader. Stek dem med aluminiumsfolie over.

Lag deretter sausen ved å steke et baconstykke i terninger. Ta baconet av panna og ta en baconost pakke i (kavli sin i beger), en boks rømme (ekte) og litt vann til å spe den ut me dersom den blir for tykk. La dette surre en liten stund mens du rører i det og tilsett tilslutt baconet. Server kyllingfilet sammen med ris og bacosaus. INGENTING slår denne sausen, kunne droppa alt det andre for min del, hehe!!

Bon apetit!! :o)

Skrevet

legg filetene i en ildfast form. bland ett beger rømme eller creme fraiche med det krydderet du ønsker. hell dette over kyllingen og la steke i ovnen i ca 1,5time på 175grader!!

da er det nesten så kyllingen smelter på tunga!! nammmm.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...