Gå til innhold

Sønnen min har begynt å tisse i bukse hver dag i bhg nå. Trenger litt tips her.

Anbefalte innlegg

Sønnen min har som sagt begynt å tisse hverdag i bhg. Hverdag må jeg ta med ekstra skift, fordi han har tisset i buksene sine. Jeg har ikke noe i mot det, men lurer bare veldig på hvordan jeg skal få en slutt på det?

Jeg har prøvd å si til han at han må si ifra når han må på do. Hvertfall når dem er ute og leker. Og har han på seg en tykk dress eller regntøy, så må han be om hjelp fra de voksne. Han har ellers ikke hatt noe ulykke hverken hjemme eller når dem leker inne i bhg. Han er ganske flink til å gå på do selv da. Jeg tror det er bare når dem er ute og leker, og han har mye klær på seg. Og i bhg så er dem jo ute og leker hverdag.

Han er 3 år, så jeg vet ikke hvor mye han skjønner hva jeg sier. Om noen har noe tips, så tar jeg gjerne imot det.

Fortsetter under...

Da hadde jeg tatt det opp med de ansatte, og spurt de om de ikke kan følge han på do regelmessig. Ikke spørre om han må på do, men ta han med med jevne mellomrom (ikke for lenge i mellom).

Hadde samme problemet med eldstemann her, og bhg var flinke til å følge opp med å ta han med på do ofte.

De glemmer seg ofte helt bort når de leker, særlig ute. Går og venter i det lengste for de har liksom ikke tid å gå på do. Og så når de endelig skal gå så er det for seint for da må de så veldig at de rekker ikke få av utetøy etc.

Noen barn er litt for raske når de er på do og gjør seg ikke ordentlig ferdig.

Siden han bare er 3 år er det vanskelig å snakke med han om det, han er for liten til å kunne gjøre så mye med det.

Jeg tror at det eneste som vil hjelpe er om dere snakker med de ansatte og får i gang et opplegg med at de går på toalettet med ham til faste tider, ganske ofte. Hvis han f.eks pleier å tisse i buksa mot slutten av utetiden så bør de gå på toalettet med ham f.eks 1/2 time før utetiden er slutt.

Det går ikke alltid an å spørre små barn om de må på do, for de mener ofte selv at de ikke må. Man kan f.eks si "kom, nå skal vi gå en tur til toalettet og se om du kan tisse litt". Og så kan man bare la barnet sitte på doen noen øyeblikk og se om det kommer noe. Det gjør som oftest det! Hvis ikke det kommer noe er det bare å prøve igjen en liten stund senere.

Dette krever litt ekstra innsats fra personalet en periode, og jeg tror dere burde snakke ordentlig med en av dem om det slik at ikke det bare blir en sånn liten sak som nevnes i forbifarten og glemmes bort igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...