Gå til innhold

ansinitet (eller hvordan det nå skrives)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i ny jobb som lærer. Så for å få riktig lønn må jeg oppgi relevant praksis og tidligere arbeid. Det var noen som sa at jeg måtte føre opp ALT jeg hadde jobbet som. Men kassajobben på Kiwi er da vitterlig ikke relevant her, mener jeg. Hvem har rett?

Fortsetter under...

Skrevet

Skriv opp alt så sorterer arbeidsgiver ut det som teller som / gir ansinitet.

Kassajobben kan være relevant som arbeidserfaring så lenge du hadde stor nok stilling.

Skrevet

Men ikke i sammenheng med beregning av lønn vel?

Skrevet

Joda. Når de skulle regne ut lønna mi ville de ha inn rubbel og raka, men siden jeg ikke hadde hatt stor nok stilling i kassa på bunnpris så kunne den ikke regnes med. (jobben min har ingenting med butikkjobbing å gjøre, så den var ikke relevant).

Skrevet

Hos oss er det kommet nye bestemmelser som sier at ALT man har jobbet etter fylte 18 år skal regnes med. Usikker på om det er lokal bestemmelse, men tviler på det. Er sykepleier.

Skrevet

Jeg jobber med lønn og bl.a. beregning av ansiennitet i komunal sektor. Vi regner med alle jobber etter fyllte 18 år, hvor du

*har vært fast ansatt (hatt fast lønn, ikke bare gått på timebasis), enten stillingen er 5% eller 100%

*har vært timelønnet og i snitt hatt mer enn 14 t/uke. (for å få godkjent dette må du legge ved tjenestebevis som viser totalt antall timer i perioden du har vært ansatt)

Dette gjelder uansett om jobben er relevant for jobben du skal inn i nå =)

Send med kopier av alt du har, så siler de ut det som ikke er relevant!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...