Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er feber? Min gutt er veldig varm og kanskje litt slappere enn vanlig, men forholds vis bra form. Tok tempen og den viste 37,5 grader, er jo ikke mye det da?

Skrevet

37,5 er jo "vanlig" kroppstemperatur.. Mens de sier det er feber fra 38 og opp.. Kroppen jobber best med litt feber, og det er ikke hensiktsmessig å gi nedsettende før ved 39,5.. Det er selvfølgelig et unntak, hvis babyen er veldig slapp, redusert almenntilstand, spiser dårlig, har vondt osv.. Da kan du godt gi paracet før.. Barn som bruker å få feberkramper får gjerne nedsettende ved 38,5..

Husk å tilby mye vann.. Går det dager med høy temperatur og lite drikke bør du kontakte lege..

Skrevet

Når dattra mi har 37.5, så har ho feber. Ho er er 7.5 mnd. Nå har ho vanligvis en kroppstempratur på 36.6 ca. Nei det er ikke mye. Jeg har ikke gitt febernedsettende før ho har nærma seg 39, da blir ho veldig slapp.Har vært litt plaga med førkjølese og div her i det siste.

Skrevet

Ja, glemte å skrive i mitt svar at det kommer jo helt ann på hvilken kroppstempteratur barnet har til vanlig.. Som Netta1 her sier..

Det som står i bøkerne er jo helt sikkert et gjennomsnitt og det helsevesnet opererer ut ifra.. Men du merker på babyen din om han blir slapp og syk...

Skrevet

Ja han har vanligvis en temperatur på rundt 36,6. Så tror nok han hadde litt feber, men ikke noe å stresse med da. Går litt frem og tilbake, han er varm også etter en stund så er han ikke varm. Skal på fotografering idag, så jeg ble litt usikker om vi kunne dra.

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...