Gå til innhold

14 uker og mange tanker

Vestlandsspire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er eg 14 uker på vei, og det ser ut som det allerede er offisielt at eg skal ha baby.. Ville ha det sammen med våre nærmeste venner en stund til, men nå ser det ut som det spres som ild i tørt gress. jaja, ingenting å gjøre med det.

Men det irriterer meg sånn at folk ringer til vennene mine for å få det bekrefta, i steden for å ringe til meg! Det er tross alt eg som er gravid, og det er ikke min første baby heller! Folk eg trodde var mine venner, ringer til andre venner å spør om det er sant, og de bekrefter det. Men de gratulerer meg ikke da, neeeida - de vil vel bare vite det sånn at de kan spre det videre, hvem bryr seg om å gratulere!

Er en mnd til ultralyd, og eg gleder meg og gruer meg på samme tid. Vi vil ikke vite kjønnet, men samtidig så lurer eg jo veldig på hva det er. Har ei jente fra før, så det hadde vært koselig å fått en gutt. Men selvsagt blir eg glad viss det er ei jente og! Håper alt står bra til men den lille bare.

Eg hører fosterlyden flere ganger i uka,er veldig koselig både for meg, pappan og ho som er superspent for ho skal bli storesøster. Kjøpte meg en sånn angelsounds, og eg fant lyden allerede i uke 9. Legen min syns dette var noe unødvendige greier, for hvordan vet eg hvordan hjertelyden skal være. Det gjør eg jo ikke heller, men det er deilig å høre at det er noe der.

Ja, tenker masse på om den har det bra der inne, har enda mange uker igjen å tenke på :) Håper dere andre har det bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå jeg vet hva du snakker om. Jeg er i uke 11 og har ikke sagt det til andre enn familien. Jeg vet hvordan folk er...til og med mine nærmeste venner. Det er dessverre sånn at folk liker å "preke på bøgda" når noe skjer. Kjipt at du ikke skal ha mulighet til å fortelle om og bekrefte din egen graviditet. Jeg tror at folks nysgjerrighet tar overhånd.

Jeg har ei venninne som mistenker at jeg er gravid. Uansett hvor mye jeg nekter så prøver hun å sette meg fast med lure spørsmål og hint. Jeg synes det er trist. Hadde hun bare visst hvor vanskelig dette er for meg å holde hemmelig. Dessverre har jeg spontan abortert tidligere i sommer så det er viktig for meg å holde dette hemmelig en liten stund til.

Jeg har funnet ut at uansett hvor gode venner man har så må man ta folk for det de er. Jeg har akseptert at mange brenner inne med denne type informasjon. jeg må derfor ta hensyn til det uansett hvor vanskelig det er. Også er det dødskjipt og trist at det skal være sånn. Men men...sånn er livet :) Det er jo så mye annet å glede seg over. selv er jeg veldig spent. Nesten litt skrekkslagen he he :o)

Lykke til med graviditeten...deilig å høre hjertet da :)

Skrevet

Ja de vennene som er så glade i jungeltelegrafen, er ikke sikkert de er det når de selv blir gravide. Håper de da får et annet syn på ting.

Kjipt at noen virkelig prøver å sette deg fast å lure deg, bare for å få vite at du er gravid. Da tror eg eg hadde sagt, "vet du hva, ja, jeg er gravid, førnøyd nå? Her har eg gått å planlagt en hyggelig måte eg skulle si det til deg på men så kommer du her å ødelegger slik, det er skikkelig dårlig gjort, og eg blir veldig lei meg å skuffa!". Er det NOE eg har lært om det å være gravid, så er det at viss folk gjør noe eg ikke liker, så skal de pinadø få dårlig samvittighet. Litt slemt kanskje, men når noen presser deg sånn, uholdbart syns eg!

Masse lykke til med graviditeten du og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...