Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at det er lett å abortere når man har PCOS, er det tilfelle??? Jeg prøver å bli gravid for første gang, og er bare såååå beibisyk... :) Så hvis jeg er så heldig å blir gravid nå, så er jeg sååå redd for å miste det nemlig..... :S

Er nettopp ferdig med 1.pergotime kur....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er nok det, husker ikket allene lengre, men desverre er det større sjanse.

Metformin senker denne risikoen

Skrevet

oki, men skal jeg fortsette med å ta metformin når jeg blir gravid da??

Skrevet

Det kommer an på hva legen din sier..

Studier viser joa t metformin senker faren for å miste og ikke gjpr at babyen blir syk.

men det finnes ingen langtisstudier om barna er normale etter 5-10 og 15 år

Skrevet

Jeg mener jeg leste en plass at vi med pcos har 50% større sjans for å miste enn de "vanlige" folk.

Jeg har vært gravid 2 ganger. Den ene gangen gikk jeg ikke på noen medisiner i svangerskapet, og alt gikk fint :)

Denne gangen er jeg med på PregMet studiet, der jeg skal gå på Metformin gjennom hele svangerskapet. Er snart 24 uker så det ser fint ut denne gangen også ;)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvor du har det fra lindynatt,men metformin minsker ikke sjansjen for å miste.. Jeg hadde også hørt dette her, helt til jeg mistet i mars.. var 3 mndr på vei, å det var helt jævlig! Det var doktoren min som sa dette om metformin Tenk så urettferdig det er.. vi er så babysyke,men har større sjans for å miste?! Huff huff

Skrevet

Tusen takk for svar!

Huff det var synd, jeg kan tenke meg at det var helt for jævlig ja!! Å d er d jeg frykter skal skje meg også, hvis jeg blir gravid nå... :(

Men gikk du på metformin da du ble gravid da eller?? Var d PCO-sykdommen som gjorde at du mista??

Skrevet

Legen min sa at grunnen til at flere med pcos s.a er fordi veldig mange med dette syndromet er overvektig-og når man er overvektig øker det risikoen for s.a....

Skrevet

Selvfølgelig minsker metformin risikoen for å miste, det har da en flust av studier bevist.

Dette betyr ikke at INGEN mister hvis de tar metformin, men at risikoen er mindre.

Det finnes jo andre grunner enn pcos for at man mister, lkromosomfeil f.eks.

Her er noen av studiene:

http://home.no/lindynatt/pcohp/pcolinklistess.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...