Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Sønnen min har gått i bhg. ca. 1 mnd. nå. Jeg har vært jobbsøker. Han hadde normal tilvenning, og var der hver dag i 2 uker for å venne seg til det før jeg begynte å gi han fridager. Men han ahdde korte dager, å nå har han hatt 1-2 fridager i uka ved siden av. Nå har han høstferie. Men fra 1 nov. så skal jeg begynne å jobbe 100%. Så han får jo 3 uker i bhg. før jeg begynner å jobbe. Han trives godt i bhg. Men blir jo lei når kl. nærmer seg 15.. Å det er sjeldent han har vært der etter det. Regner med at det blir litt gråting nå etter ferien, men at det går fort over. Hvordan ville dere gjort det med bhg. nå da, frem til jobben starter? Usikker på om jeg skal gi han mye fri, eller om det bare vil gjøre det værre når jeg plutselig går ut i full jobb.. Han kan jo evt. være i bhg. hver dag, men kortere dager.. Men fra nov. så blir det fulle dager som regel hver dag. Kan vel hende jeg en å annen gang kan få mamma/pappa til å hente han tidligere. Sønnen min er 19 mnd. nå. Hilsen alenemor.. Som gruer seg litt til så lange dager uten lillegull.. Men det må til..
Snappie Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Tror du er ferdig med tilvenningen i barnehage. Jeg ville ha valgt å hente han tidligere alle dager jeg kunne. Må man på jobb så må man. Kan man hente de tidligere, så gjør det. Det er hvertfall slik jeg ville ha gjort det. Jeg henter datteren min så snart jeg kan, da jeg er student, men ikke før 14:15. For da sover de i barnehagen. Men snart har jeg fulle dager i praksis og da må jeg jo ha henne lenger.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Ja, selvfølgelig henter jeg han med en gang jeg er ferdig på jobb.. Men tror du misforsto spm. mitt.. Jeg mente frem til jobbstart 1. nov. Hver dag, men ikke fulle dager f. eks. Eller mye fri, bare et par dager i bhg. i uka..
Trouble Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg ville latt han gå i bhg med kortere dager da, istedenfor å la han få mye fri. Kan bli stor overgang fra mye fri til full dag i bhg! Lykke til
Snappie Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg mener å ha skjønt spørsmålet ditt og jeg ville ha valgt å ha han alle dager i barnehagen, men hentet han tidligere nå frem til du skal begynne i jobb. Han har jo godt av å være der. samtidig som du kan skåne han for de aller lengste dagene nå når du har anledning. Senere når du begynner i jobb har du liksom ikke valg. Det er best med mest mulig kontinuitet i forhold til å gå i barnehage eller ikke, mener jeg. At han går hver dag, men at du gjør det litt mildere med å hente han tidligere nå frem til jobbstart. Så får dere heller kose dere masse sammen i helgene.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Okey. Da beklager jeg. Da var det heller jeg som misforsto svaret ditt! Ja, jeg har også tenkt at det beste er kanskje å være der litt hver dag, men heller levere litt seint, og hente litt tidlig.. Takker for svar begge to =)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 HI trodde nesten det var meg selv som hadde skrevet dette et øyeblikk (eller jeg visste jo at det ikke var det da) men saken er at jeg også er arbeidsledig. Har en liten pjokk som begynte i barnehagen for litt over en mnd siden og har enda ikke hatt fulle uker.. har tatt han fri en dag i uka og levert sent og hentet tidlig. Nå begynner antagelig jeg også i jobb snart og har tenkt det samme som deg. Om jeg skulle tatt han fri og kost oss masse sammen den siste tiden, men på en annen side tror jeg ikke det er så lurt. Det er fort at de plutselig må ha en ny tilvenning om de blir borte for lenge. De er jo ganske små (min er etpar mnd yngre enn din da) så jeg velger å fortsette å ha korte dager og kanskje ta fri en dag i uka. Det blir fort mye travlere når jeg begynner å jobbe, men tror å håper det skal gå greit. Han har tross alt fått en ganske myk overgang til å gå hjemme til barnehagenhverdagen og det er ikke noe de fleste barn har gleden av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå