quack-quack Skrevet 8. oktober 2008 #1 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det er noe med å starte på den siste uken i første trimester som gjør meg litt glad kjenner jeg - føler liksom at ting er litt sikrere da... sikkert fordi man hører så mye om "skal ikke si noe til noen før man har nådd uke 12 og så videre). I følge legen min er man usikker en stund til, men at sjansen for å miste barnet blir betydelig mindre for hver dag som går. Jeg har ikke hatt noen blødninger eller smerter så antar at den lille er frisk og fin (uten at jeg har vært og tatt privat UL). Skal til legen den 21 og høre etter hjertelyd, så får vente spent frem til det. Er som sagt ingenting som tilsier at noe er galt, men jeg er så å si aldri kvalm, har kastet opp hele 2 ganger under hele graviditeten så langt (noe jeg har plied å gjøre tidligere også pga mageproblemer, så dette er ikke noe annerledes), og jeg har ikke fått noe spesiellt lyst på noe mat el heller. Jeg merker derimot at magen er litt pløsete, og den står litt mer ut på kveldene også føler jeg. Buksene mine får jeg fint på meg, men jeg syntes de begynner å bli litt trange - så det er befriende å ta opp den øverste knappen når jeg sitter(Passer på å ha lange topper eller gensere på meg på jobb, så jeg kan gjøre det hehe). Ikke er jeg så sliten som jeg har vært lenger heller.. eller jo... jeg er sliten, men jeg er ikke så trøtt som jeg var en periode. Dette er kanskje noe jeg heller burde poste på "dagbok" siden min her inne merker jeg nå.. det ble jo ganske langt, men poster det nå opp her likevel - kan jo hende andre som heller ikke har så mye merkbare forandringer f eks, kan lese dette og kjenne seg igjen.. Bruker dere forestten dagboken her inne mye? Jeg liker å skrive et par ganger i uken.. så kan jeg printe det ut når svangerskapet er ferdig. Tenkte kanskje det er morro å lese i ettertid, evt hvis man skal få en til senere. Og kanskje for barnet en gang om leenge hehe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138856702-i-dag-starter-min-12-uke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vil Skrevet 8. oktober 2008 #2 Del Skrevet 8. oktober 2008 Så gøy at noen på mai-klubben allerede er i sin 12. uke, da trekker du oss andre med litt også på en måte! Vi kommer jo like etter. Gratulerer! Jeg er 9+3 og har fått termin 12. mai, så om 2 uker og 4 dager er jeg også i andre trimester. Legen min har - akkurat som din - sagt at det ikke er så magisk mindre sjangse for at noe går galt bare fordi man kommer i 13. uke, men det er jo noe psykisk beroligende med det likevel. Jeg er tvert om en skikkelig UL-entusiast... Vi kommer til å ta en UL rett før vi sier det til alle også. Fikk høre av søstra mi at UL bildet fra uke 12- 13 er så mye tydeligere enn bildene man får senere, når fosteret blir større og at man derfor ikke får avbildet "hele ungen", så satser på UL i uke 12. Jeg har vært veldig kvalm, men er blitt bedre. Det jeg opplever nå, er at jeg brekker meg en fire fem ganger hver dag, (uten å kaste opp). Det er vondt akkurat mens det skjer, men jeg er ikke "uggen" lenger, som jeg var i en periode. Da bare lå jeg hele dagen - nå er jeg aktiv igjen. I andre trimester er man visst i enda bedre form. Gleder meg til det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138856702-i-dag-starter-min-12-uke/#findComment-138857380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus&mamma'n Skrevet 8. oktober 2008 #3 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har også startet på min 12. uke idag: ) Er i råtten form, og går bare hjemme om dagen, brekker meg stadig vekk, men kaster ikke opp- er bare veldig kvalm og har vondt i magesekken av breknningene. Gleder meg til 2. trimester, for det skal visst være litt lettere : ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138856702-i-dag-starter-min-12-uke/#findComment-138857710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #4 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det er ikke når man har nådd uke 12 man kan si det, det er i begynelsen av uke 13. Men, jeg mener jo man kan si det når man vil, men det er jo først i begynelsen av uke 13, man er gått utav den "usikkre" perioden. For da er man 12 fullgåtte uker. Er det ikke forvirrene å forholde seg til en annen beregning en lege og jordmor? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138856702-i-dag-starter-min-12-uke/#findComment-138859008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ma ra Skrevet 8. oktober 2008 #5 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hurra! Grattis til deg: ) Jeg er også inne i min 12. uke, og det er kjempedeilig! I dag hørte jeg dessuten hjertelyd hos legen... hele 160 slag i minuttet. Så søte, superraske slag. Det er verdt å være småkvalm og sliten, og snart er det mer energi og større mage. Jeg gleder meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138856702-i-dag-starter-min-12-uke/#findComment-138860448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå