Hikken Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Blir gal! Synes jo forferdelig synd på den stakkars bikkja som står der dag ut og dag inn, men herremin.. Bor i 4. etasje i en blokk og det er ganske lytt her, og de har attpåtil satt den opp på loftboden noen kvelden når den har bjeffa (loftboden er rett over vårt soverom) og henta den ned rett før de skal legge seg selv. De under har årna seg en "dog-walker", nydelig jente som går tur med bikkja hver dag etter skolen, skulle ønske de ved siden av tok til fornuft og gjorde det samme.. (og nei, jeg vil ikke være noens hundepasser). Herregud, som den bjeffer..
Hikken Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2008 Til eiern i såfall ;-) Hunden er snill og søt nok den, er ikke så mange mnd gammel så skjønner at den kjeder vettet av seg i en liten leilighet hele dagen..
prekæs Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Vel. Du må jo si i fra. Om du syns det er vemmelig å si det selv, så kontakt borettslaget. Kanskje eieren blir glad for å få greie på det:)
Gjest irismor Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Når hunden bjeffer så steller du deg der i leiligheten hvor bjeffingen er mest intens i lyd. Så ringer du naboen på mobilen og spør om h*n er klar over hvor mye hunden bjeffer, og om de kan være så snill og få en slutt på det. Låner deg gjerne en hagle men da får du fylle den med gummikuler og "skyte" naboen i rompa. Hunden sin skyld er det hvertfall ikke.
Hikken Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2008 Nei, er jo det jeg sier, må skyte eiern i såfall ;-) Vi har ikke bodd her så lenge så synes det er litt ille å begynne å klage på ting allerede, men tar vel en telefon til styret tenker jeg. Og det er ikke meg det er mest synd på, jeg kan lukke øra eller gå ut, det er jo bikkja som har det kjipt.. Kan ikke fatte og begripe hvorfor mennesker som ALDRI er hjemme skal ha hund.. Har fått med meg at "lufting" av og til tilsvarer å stå på verandaen og bjeffe i en times tid..
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Hmmm, det med bjeffing er noe kjipe greier. Det er så forstyrrende at man kunne.....ja nettopp. Vi har en sånn hund noen hus bortenfor. Og den bjeffer på ALT. Et løv som blåser, postmannen, en annen bil, mennesker....... Har selv hund, men hun har vi vært strenge med bjeffing på. Så hun bjeffer faktisk ikke tilbake når andre hunder bjeffer på henne. Derfor burde dine naboer ta seg en tur på dressurkurs og få bukt med bjeffingen. Men i første omgang må de gjøres oppmerksomme på at naboer synes det er plagsomt.
Gjest Gul stjerne Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Skyt den. Evt eierne. evt alle, da blir det stille.
Gjest Gul stjerne Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Men seriøst, om du vil ta tak i dette, snakk med dem. Det er ikke engang sikkert de vet hvordan bikkja har det når de er borte. Om de ikke ordner opp går du videre, borettslag, politi, det som må til.
Amy - I love whales Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 Du må si fra til eierne! Hadde samme problemet selv for et par år siden,sa fra og de visste ikke hvor ille det var. Viste seg at hunden var syk så det endte med at den ble avlivet. Følte meg litt "skyldig" etterpå, men han slapp jo å lide mer
Håpefull mamma Skrevet 8. oktober 2008 #11 Skrevet 8. oktober 2008 vi har 16 hunder like ved som står å bjeffer dagen og natten lang. de driver med hundekjøring, derfor så mange. de måtte flytte fra en annen plass for de fikk så mange klager. vi har klaget mange ganger til de, samme har andre naboer, og vi har pratet med politiet flere ganger. men de kan ikke gjøre stor, for vi bor ikke i et tettbygd strøk. *arrg* men skal skrive skriftlig klage, så naboene også skriver under å levere til politiet. de sa de lovte å gjøre noe da.
rampete robin Skrevet 8. oktober 2008 #12 Skrevet 8. oktober 2008 Søk opp hundeloven, spesielt § 3 (hundeholderen skal sørge for at hunden eller hundeholdet ikke er til urimelig ulempe for folk ) og § 11 (Kommunen kan gi forskrift om hundehold av hensyn til alminnelig ro og orden). Jeg vet ikke om granneloven § 2 også kan anvendes (ingen må ha noe som er til urimelig ulempe på naboeiendommen). Kanskje kommunen din har forskrifter/byedtekter som regulerer hundehold. Snakk med naboen din. Kanskje det er en enkel løsning på problemet. Jo lenger du irriterer deg, jo mer ødelegger du din egen hverdag :-)
wirre;o) Skrevet 8. oktober 2008 #13 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg ble glad for at min nabo sa ifra til oss om at vår lille hund hadde begynt å bjeffe og ule på dagen. Jeg hadde jo ingen mulighet til å vite dette . Dersom du mener det handler om at hunden blir dårlig behandlet så sier du ifra til dyrevernet ( mattilsynet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå