Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Tenkte jeg skulle bare komme med tilbakemelding til melkeøkingsgjengen: Melka er tilbake for fullt:-)) Er så utrolig glad for det!!! Siden vi begynte har det gått sakte men sikkert oppover! I morges pumpet jeg ut 180 ml mot 40 ml det desverre var en en god stund.. I dag pumper jeg meg ca. 6 ganger i døgnet. Afipran, vørterøl, ammete, hyppig pumping, mye hvile gjorde susen det! Kan også nevne at jeg akkurat kommet hjem fra 1 uke i syden med baby og kjæreste. Det har sikkert vært med på å gjøre saken bedre.: Mye avlasting, søvn, sol, saltvann og varme :-)))) Ha en fin fin dag, dere :-)
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. oktober 2008 Litt skrivefeil ser jeg, hehe.. Gikk litt fort ;-)
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 så flott å høre:D tenker det er godt. Jeg plukker opp noen av tipsene dine, så håper jeg at det kommer mer melk her etterhvert og. Det har gått veldig nedover siden fødsel. Driver på med amme-te og prøver å slappe av mye, håper det hjelper. ha en fin dag!
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 et lite spm. bare. får man kjøpt afipran reseptfritt på apoteket? og det er helt i orden å bruke det for å øke melkemengden? takk
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2008 Det var lege som foreskrev dette for meg, så regner med det er på resept. Dosering og nedtrappingen er viktig for denne kuren. Se på side 7 på denne linken :-) http://www.unn.no/getfile.php/UNN%20-%20Internett/Avdelinger/Kvinneklinikken/Dokumenter/Medisinske%20brystkomplikasjoner%20ved%20amming.pdf Jeg printet ut denne og ga den til legen :-) Det skal sies at jeg har holdt på en stund med hyppig pumping før jeg startet med Afipran.
Modrops Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 når du kun pumpet ut 40 ml , opplevde du da at det kanskjevar mer melk i puppem , men som ikke kom ut ? Jeg har mistet en del melk , men føler at melka liksom sitter fast , siden det ikke sprenger lenger.
2 hjertegull :) Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Hei Gleder_oss Så bra at du er kommet opp dit du ønsker på melkemengden! Jeg ga opp jeg.. Fant ut at det er ingen vits at jeg skal pumpe og styre når Mia ikke vil ha likevel.. Der er nok på natten, og det er da hun spiser melk.. Pluss et par ganger om dagen.. Så, jeg ammer det jeg har så lenge hun gidder.. Og nå er hun så stor/gammel, at det er ikke noe krise om jeg blir fri, for å si det slik..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå