Gå til innhold

Noen her som har veldig skråtak på huset sitt?? Noen innredningstips tas med stor takk.. =)

Anbefalte innlegg

Er vel 45 graders skråtak i huset vi har kjøpt.. Og inntil vi får løftet taket og bygd ut så funderer jeg på hvordan jeg skal innrede rommene i andre etasje.. Alle 3 soverommene ligger i andre etasje. Hovedsoverommet som vi skal ha er jo greit stort .., så det går greit.. Men.. Barnerommene er ganske små egentlig.. Så tenkte og kanskje bygge inn en seng ved skråtaket.. Noen som har gjort det?? Da sparer vi jo endel plass på rommene deres.. Hvordan har dere ellers gjort det?

Fortsetter under...

Jeg har ikke løftet taket på annen måte enn at jeg har skråtak helt opp i spissen på taket og synlige bjelker. Er jo noe jobb da med tanke på riving og en del tekniske utfordringer. Likevel. Langt rimeligere enn å "løfte" hele den utvendige takhøyden. Her var det skråtak på sidene av rommet og flatt tak i alt fra 2 til 2.20 høyde. Å løfte taket slik jeg gjorde, gjorde rommet mye luftigere og større. Under skråtaket har vi gammeldagse paneldører med slåer. Laget og tilpasset av en snekker, men mulig det går fint med skyvedører også. ( her var det for skjevt) Ulempen med skråtaker er bl.a. at man må tenke på høyden på sengegavler og diverse annet av møbler. Har også 2 sammenhengende takvinduer i loftstua som bidro til "stå og gå høyde". Ser også at noen bygger ett "sengerom" under skråtak som kan være veldig fint og en koselig hule for ungene:)

har samme utfordringen her, vi skal løfte taket etterhvert når pengene er der og ta fullstendig ansiktsløftning og fasadeendring på huset. så inntil videre så skal vi snekere enn innebygd seng. tror det vil funke helt glimrende da vi ikke får brukt den plassen til så mye annet. og plassbesparende er det også. og til ungene så er en innebygd seng helt gull. vet jeg drømte om det når jeg var unge, et eget lite krypinn. søskenbarna mine hadde innebygd seng og jeg var ganseke missunelig.

Takk for svar =)

Ja vi har planene klare for hele huset når det er sånn at vi ser det er trygt og belåne mere på huset, Da skal taket løftes og det skal også bygges på.. Men nå så skal vi bare ha det sånn..

Jeg har pratet med mannen nå og blir nok innebygde senger.. Tenkte da og bygge det sånn at det er åpning under så vi kan sette esker til leker ol under der..

Tenkte og da eventuelt ha noe utforminger i enden..

Må bare lete på nett om jeg kan finne noe.. hehe.. =)

Vi har skråtak på vårt soverom, og har laget til skyvedørsskap på den ene veggen. Laget hyller selv inni der, siden det er såpass lavt at det var vanskelig å få disse ståltrådkurvreolene til å passe. Tilpasset to kurvreoler da, resten er hyller.

Høres jo flott ut med sånn innebygde senger. Ellers går det kansje å sette inn en sånn rammeseng inntil veggen,. Der er det jo ikke gavler å tenke på. Vi har bare en sånn rammeseng, men continental typen, så den er jo litt høyere enn vanlige rammesenger.

Ja tenkte på rammeseng.. Men synes det høres finere ut om man får den rammet inn på en måte.. Samtidig som jeg kan utnytte plassen under sengen til esker hvor de kan ha leker ol. Siden rommet ikke akkurat er gedigent så må jeg prøve og utnytte plassen. =)

Male den hvit og kjøpe noen type utforming i kantene.. Kan jo pynte mye da på annet hvis også.. Er det f.eks jente i magen så kan jeg jo lage en "prinsesseseng".. hehe.. Har jo sløret alt.. ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...