Gå til innhold

solarium


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

dette er kanskje et litt dumt sp.mål, men hvordan er det med solarium når en er gravid? kan dette skade fosteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faren er vel tilstede for overoppheting, men det blir jo ubehagelig for mor lenge før det er farlig for barnet. Strålene når bare noen milimeter ned i hudet, og ikke inn til barnet.

 

Jeg soler meg nå, jeg. noe må man jo kunne gjøre for å føle seg litt mer vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte har lettere å få pigment-flekker når de er gravide, og ofte anbefales det derfor ikke å ta solarium. Vet at noen har fått veldig stygge flekker på huden etter soling under graviditet, mens andre igjen ikke merker noe til dette. Jeg har en del fregner og har ganske følsom hud, så jeg har selv droppet å ta sol hittil.

 

Du får prøve deg litt frem... Ser du at huden er mer følsom enn vanlig får du vel heller bare kutte ut. Trenger jo ikke å ta så lenge/ofte heller da...

 

Som det skrives over her så må man være litt forsiktig med tanke på overoppheting. Gjelder vel å ikke ligge så lenge at det blir ubehagelig varmt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solarium skal gå helt fint. det er ingen fare for at barne blir overopphetet, men du kan få piggment forandring i annsiktet.den sjansen tar jeg, men man har jo forskjellig hud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...