Gå til innhold

Nattavvenning - baby 10 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa nærmer seg 10mnd, og jeg kunne godt tenke meg at hun sluttet å spise på "natta".

Hun legger seg kl 18 (kan ikke holde henne våken lenger for da er hun så trøtt at hun nesten bare gråter).

Mellom kl 4 og 5 så våkner hun og vil gjerne ha flaska si, når hun har fått den så sover hun til halv 8 tiden.

Siden hun legger seg så tidlig på kvelden så har jeg fått det for meg at hun er SKRUBBsulten når hun våkner i 4 tiden, og har ikke hatt samvittighet til å ikke gi henne mat.

Burde hun kunne klare å sove til 7 tiden uten å spise? Altså 13 timer... Begynner å bli sliten av å stå opp kl 4 for å gi henne mat, men er samtidig redd for at hun skal ligge å være sulten...

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat det samme problemet, og har prøvd å nattavvenne. Gutten min legger seg klokka 19, og sov tidligere til 7-7.30 avbrutt av en flaske i 5-tiden. Avvenningen har ikke gått så veldig bra, da han sover veldig lite etter 5. Så det blir enda mindre søvn på oss alle istedet for mere. :-) Hadde håpet på at han nå skulle skjønne at han ikke lenger fikk mat og ville snu seg og sove videre. Klokka 5 er jo alt for tidlig å stå opp. Han får nå flaske i 7-tiden, og frokost når han kommer i barnehagen. Skal jo ikke være noe behov for den flaska på natta....?

Skrevet

Hei, hun skal absolutt være i stand til å ha minst 12 timer uten mat. Men om hun frivillig gir opp 5-flaska er en annen ting ;-)

Kjenner godt igjen følelsen av å være livredd for at babyen er sulten og ikke får mat når den vil ha. Slik var det for meg også, men med en gang hun ble vant til å ikke få mat på natta så var det ikke noe problem. Sover nå fra 19. Våkner rundt 6 og får mat 6.30. Jeg gir henne mat etter bleie og klesskift for å markere at det er dag og at man ikke spiser om natta. (og nettopp for at hun ikke skal få melk så tidlig og dermed begynner å våkne av den vanen.)

Lykke til :-)

Skrevet

prøver å å nattavvenne min 9 mnd gutt. Han legger seg 20.00 å våkner mellom 24-02. Kan finne på å holde det gående da til 6-7 om morgenen. Litt slitsomt i lengden. Siden far skal tidlig opp på jobb og følg elstemann på skolen så har han måttet ta gjesterommet i bruk. Nekter å ligge i egen seng, da hyler han helt til han blir hentet...

Supre råd motaes gjerne:o)

Skrevet

Reflex: Hvor mye sover han på dagen da? Syns han holder det gående veldig lenge! Hvor lenge har det vært slik? Sikker på at det ikke er noe annethan gråter for? Jeg har en sta gutt selv, men så lenge har han aldri vært i nærheten av...........

Skrevet

Han sover en til to lurer på dagen å de varierer fra 30 min til opp mot to timer.

Får han pupp så er han kjempe fornøyd å legger seg fort til å sove, nekter jeg han så gråter han å knør en del men kan legge seg å sove men da i lag (aller helst oppå) med meg. Men vil jo at han skal sove i sin egen seng, for da sover alle bedre.

Kan sove i sin egen seng på dagtid og når han blir lagt på kvelden, men når han våkner på natten så vil han ikke. Nytter heller ikke å legge han over når han sover.

Han er aktiv og fornøyd så lenge alt går som han vil, sta som et uvær når han setter den siden til.

Skrevet

Har ei på 10 mnd som jeg også har forsøkt nattavvenne uten hell. Hun får pupp 2 ganger på natten, ca 23 og 02, og da sover hun til ca 07.30. Har forsøkt avvenne, men hun hyler og gråter i flere timer, så vi gav opp...Far skal jo på jobb og det er ikke gjort på en helg. Lurer egentlig på hvordan vi skal få det til...Kjenner jeg savner å sove en hel natt, begynner bli 1 år siden snart! Trenger også råd og tips om noen har!

Skrevet

inovember

- har det akkurat på samme viset! I perioder har lillegutt (født nov.07) vært flink, men det har aldri vart lenge før han våkner og vil til oss.Har prøvd hysj - vann - smukk - sang - skriking... Det er kun pupp som gjelder. Sove en hel natt, ja - når skal det bli vår tur? Ser at mange anbefaler eget rom til de små, men vi har ikke tjangs (har tre barn til som alle har egne rom, og han her var ikke helt planlagt...) Har prøvd å få ham til å like mme, tenkte kanskje det var mere mettende på kvelden - men han fnyser av alle typer. I tillegg synes han at tåteflaske er helt komisk, og han vil kun drikke vann fra kopp eller annen flaske.

Tror jeg skal gå til anskaffelse av ei sov-godt-bok, kanskje kan vi plukke opp noen tips der...Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...